طراحی ساختمان اداری، یکی از انواع طراحی‌های بسیار مهم است که در انجام و اجرای آن میتوانید از مهندسان حرفه‌ای و با تجربه آرین دکور کمک بگیرید. در این نوع طراحی، مهندس متخصص به تمام نیازهای کارفرما و تمام افرادی که در آن ساختمان قرار دارند، توجه می‌کند و بر اساس آن، طراحی استاندارد و حرفه‌ای را انجام خواهد داد. در این محتوا قصد داریم در ابتدا با مراحل و چگونگی طراحی داخلی ساختمان اداری آشنا شویم. سپس در بخش انتهایی به توضیح 3 نکته‌ی ضروری در این طراحی بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل طراحی داخلی ساختمان اداری

به طور کلی برای طراحی ساختمان اداری، باید سه قدم مهم را طی کرد. قدم اول، بررسی نیازهای کارفرما و تمام افرادی که در آن مکان رفت و آمد دارند و همچنین تمام امکانات موجود در ساختمان می‌باشد. در قدم دوم، مهندس و طراح متخصص با استفاده از نقشه‌های دو بعدی طرح مورد نظر کارفرما را بر اساس استانداردهای بین المللی و تجربه‌هایی که دارد، ترسیم می‌کند. تبدیل نقشه‌های دو بعدی به نقشه‌های سه بعدی و اجرای پروژه نیز در قدم سوم انجام می‌شود. محل کار و یا یک ساختمان اداری، خانه دوم هر شخصی به حساب می‌آید و در طراحی آن باید نهایت دقت و توجه را داشت. اگر قصد دارید برای ساختمان اداری خود یک طراحی منحصر به فرد انجام دهید، میتوانید با مجموعه آرین دکور تماس بگیرید تا شما را در این راه یاری کنند.

تماس با شرکت آرین دکور

طراحی داخلی اداری 150 متری

ساختمان‌های اداری، دارای متراژهای گوناگون می‌باشند و با توجه به متراژ آن‌ها فضاهای متفاوتی طراحی می‌شوند. در طراحی داخلی اداری 150 متری و همچنین طراحی فضای اداری 200 متری باید پارتیشن بندی، نوع چیدمان، خدمات بهداشتی، حس امنیت، دسترسی راحت کارمندان و مشتریان، نوع هواکش و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر گرفت. در واقع طراحی ساختمان اداری بزرگ با ساختمان‌های کوچک بسیار متفاوت است. در اداره‌های بزرگ‌تر، می‌توان به راحتی از مبلمان‌، کمدها و گیاهان بزرگ و بیشتر استفاده کرد و از تمام فضاهای خالی بهره برد. همچنین میتوانید طراحی داخلی اداری با این متراژ را بصورت فضای باز انجام داد. این نوع طراحی برای ساختمان های اداری که نیاز دارند کار خود را بصورت گروهی انجام دهند بسیار مناسب است.

طراحی فضای اداری 150 متری

در کل، برای طراحی ساختمان اداری، نکات و عوامل بسیار فراوانی وجود دارد که در بخش بعد به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات مهم در طراحی داخلی اداری

هدف اصلی از طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان های اداری، زیبا شدن ظاهر ساختمان و کارایی بیشتر فضا برای تامین نیاز کارکنان ساختمان است.همچنین با این کار، بازدهی کارمندان نیز بیشتر می شود. علاوه بر این اگر طراحی ساختمان اداری شما مدرن و خاص باشد توجه افراد زیادی به ساختمان شما جلب می شود و تعداد مراجعین افزایش می یابد که این میتواند باعث سوددهی شما شود. از نظر تیم آرین دکور، رعایت و انجام یکسری نکات، در افزایش کیفیت طراحی دکور ساختمان اداری بسیار تاثیرگذار است. در ادامه با این نکات آشنا خواهیم شد.

طراحی داخلی فضای اداری

رنگ در دکوراسیون اداری

رنگ مناسب در دکوراسیون ساختمان اداری، تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه کار می‌گذارد. به طور کلی، رنگ باید بر اساس کاربری ساختمان اداری انتخاب شود. در ساختمان‌های اداری که دارای حرفه‌های رسمی هستند، توصیه می‌شود از رنگ‌های خنثی استفاده کنند، ولی در برخی از این ساختمان‌ها نیز با توجه به کاربری آن می‌توان از رنگ‌های هیجان انگیز نیز استفاده نمود. در واقع، رنگ‌ها در طراحی ساختمان‌ اداری باید به گونه‌ای انتخاب شوند که باعث خستگی چشم نشده و جذابیت فضا را افزایش دهند.

نورپردازی ساختمان اداری

نورپردازی و نوع طراحی آن، یکی از عوامل بسیار مهم و ضروری در طراحی فضای اداری 200 متری است که مهندس و طراح متخصص به آن توجه ویژه‌ای دارد. در حقیقت، نور مصنوعی در کنار نور طبیعی، بهترین گزینه برای طراحی اینگونه ساختمان‌ها است. در این گونه موارد استفاده از پنجره‌های بزرگ، در تمام اتاق‌های ساختمان توصیه می‌شود. در جلوی پنجره‌ها نیز باید از شلوغی زیاد پرهیز کرد و از پرده‌های باریک استفاده نمود. در کنار نور طبیعی، استفاده از لامپ‌های مدرن سقفی نیز جذابیت فضا را افزایش می‌دهد. قرار دادن آینه در اتاق‌ها نیز باعث انعکاس بهتر نور خواهد شد.

متریال و مبلمان در اجرای دکور ساختمان اداری

استفاده از متریال و مبلمان مناسب در دکور ساختمان اداری، یکی دیگر از نکات و عوامل ضروری است. به طور کلی در طراحی ساختمان اداری و فضای داخلی آن، از متریال فلز و چوب به فراوانی استفاده می‌شود. بهترین متریال توصیه شده برای کفپوش فضاهای اداری، چوب، پی وی سی، لمینت، اپوکسی و سرامیک است. این متریال‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و آن‌ها را می‌توان به راحتی تمیز کرد. برای دیوارها نیز می‌توان از متریال‌های شیشه، سنگ، پلی استایرن، ام دی اف و کناف استفاده کرد. اغلب طراحان با تجربه و حرفه‌ای برای دکور ساختمان‌های اداری، مبلمان چوبی و فلزی را پیشنهاد می‌کنند. بهترین رنگ برای این نوع مبلمان، قهوه‌ای و مشکی است.

نمونه دکوراسیون ساختمان اداری

صاحب این شرکت، خواستار طراحی داخلی ساختمان اداری خود، بگونه ای بود که فضای زیادی برای میزِ کار و محل استراحت داشته باشد و محیط آن خیلی خشک و اداری نباشد. ویژگی های ضروری این ساختمان عبارت بودند از تردد راحت، فضاهای مفرح برای استراحت کارمندان، منحصر به فرد بودن، جذابیت، پرداخت های قابل لمس، منظره زیبا از چشم اندازهای طبقه هشتم.

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی ساختمان اداری

این مقاله را از دست ندهید: طراحی دکوراسیون دفتر کار

از ویژگی های اصلی این طراحی ساختمان اداری، میتوان به میز های بزرگ، نیمکت های منحنی و تعداد زیادی مبلمان جذاب اشاره کرد. رنگ آبی در طراحی این شرکت نقش مهمی داشت و روی دیوارها، پارچه ها و اثاثیه به چشم می خورد. یکی دیگر از عناصر مهم در این طراحی، الوارهای چوبی خامی بود که تمِ این دفترِ کار محسوب می شود.

دکوراسیون اداریمعماری ساختمان اداری
یکی از نکاتی که برای مشتری اهمیت بسیاری داشت، در تعامل بودن و متصل بودن فضاهای مختلف شرکت با یکدیگر بود. یکی از مهم ترین نقاط این ساختمان، دفتر رئیس هیئت مدیره است که در نقطه ای درجه یک قرار دارد و چشم اندازی زیبا از کلیسای مقابل ساختمان دارد.

طراحی داخلی  اداری

دیزاین ساختمان اداری

سالن استراحت باید به قدری بزرگ می بود که ظرفیت همه 170 کارمند را در آنِ واحد داشته باشد. منحنی منحصر به فرد ساختمان، در رعایت فواصل مناسب بین میزهای کار چالش ایجاد کرد.

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی دکوراسیون ساختمان اداری دیگری را با هم می بینیم

این ساختمان اداری قبلا یک دفتر شلوغ و کهنه بود که برای نمایش مبلمان و اثاثیه شرکت استفاده میشد. اما الان به یک دفتر کار مدرن تبدیل شده که پرسنل را به چابکی بیشتر ترغیب کرده و برای بازدیدکنندگان نقش گالری نمایشی را ایفا میکند.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار طراحی دکوراسیون اداره
ابتدا در این بازسازی و طراحی ساختمان اداری، نیازهایی که باید در این دفتر برآورده میشد، مشخص شد. این شرکت به دنبال فضایی بود که همه فعالیت های پرسنل را در خود جای داده و پتانسیل کافی برای رشد و توسعه شرکت را هم داشته باشد. اولویت اول این گروه ایجاد فضایی بود که باعث تراوش خلاقیت، نوآوری و تقویت روحیه در کارمندان باشد.

طراحی داخلی اداره

قدم اول تخریب دیوارها و نصب پارتیشن های شیشه ای بود. شبکه معلقی که از سقف آویزان بود به یک سقف باز و یکسره تبدیل شد، که با ظاهر صنعتی همراه بود. راهروها از جنس بتن ساخته شد. ترکیب رنگ گرم مبلمان و اثاثیه چوبی با رنگ های سبز و زنده، یک محیط کار روشن و صمیمی و دلباز به وجود آورده.

طراحی و دکور ساختمان اداری

این ساختمان در نهایت انعطاف پذیری طراحی و ساخته شده. یعنی پرسنل مجبور نیستند مدام پشت میز باشند. همه افراد می توانند در هر نقطه ای که بخواهند کار کنند و اتاق های متعددی با کاربری های مختلف برای رفاه پرسنل طراحی شده.

طراحی داخلی اتاق کنفرانس

چشمگیر ترین اتاق این مجموعه، اتاق هیئت مدیره می باشد. این اتاق از دیوارهای شیشه ای و یک میز سفارشی که شکل حرف c می باشد برخوردار است. سیستم تهویه هوا و پرده های این اتاق که باعث ایجاد حریم خصوصی شده و نقش عایق را ایفا می کنند، توسط یک تبلت کنترل می شوند.

بازسازی و طراحی دکوراسیون دفتر کار
پرسنل، مشتریان و بازدیدکنندگان همگی از بابت این طراحی ساختمان اداری خرسند و راضی هستند چون از هرگونه فعالیت کاری حمایت کرده و راندمان و سوددهی شرکت را افزایش میدهد.

طراحی دکوراسیون فضای اداری

سخن آخر

مهم ترین نکته در زمان طراحی داخلی فضای اداری، توجه به نیاز و آرامش کارکنان و تامین آن است. اگر دکوراسیون داخلی ساختمان اداری توسط افراد با تجربه و اصولی انجام شود، علاوه بر زیبایی، نکات گفته شده نیز در آن رعایت می شود. مهندسین ما در مجموعه آرین دکور با سال ها تجربه میتوانند به شما در این راه کمک کنند.

5/5 - (2 امتیاز)