تبدیل خانه دوطبقه به دوبلکس

تبدیل خانه دوطبقه به دوبلکس یک فرآیند جالب و خلاقانه در طراحی داخلی و معماری مسکن است. این تغییر معمولاً با افزایش فضای زندگی و توابع خانه همراه است. با ایجاد یک پلان باز و پیوند مناسب بین طبقات، دوبلکس‌ها به ساکنان اجازه می‌دهند تا از فضاهای شمالی و جنوبی ساختمان بهره‌برداری کنند و تجربه‌ای متفاوت از زندگی در خانه ارائه دهند. این تغییر بهبود فضای نورپردازی و تهویه طبیعی را نیز به ارمغان می‌آورد و می‌تواند تا حدود زیادی در افزایش ارزش ملک نیز مؤثر باشد.

تبدیل خانه دو طبقه به دوبلکس

تبدیل خانه دوبلکس به دوطبقه

همچنین تبدیل یک خانه دوبلکس به دوطبقه ممکن است به عنوان یک پروژه بازسازی جذاب و مناسب برای تغییر تجربه زندگی در خانه در نظر گرفته شود. این تبدیل معمولاً با تغییراتی در ساختار داخلی و طراحی فضاها همراه است. با این کار، می‌توانید بخش‌هایی از زیربنای خود را بازسازی کنید و از طراحی وسیع‌تری برای هر طبقه بهره‌برداری کنید. این تغییرات ممکن است به افزایش فضای زندگی، افزودن اتاق‌ها یا امکانات جدید، و ایجاد یک ترتیب مناسب برای فضاها کمک کنند. تبدیل خانه دوبلکس به یک خانه دوطبقه می‌تواند به بهبود استفاده از فضا و تجربه زندگی در خانه شما کمک کند.

تبدیل خانه دوبلکس به دوطبقه

بازسازی واحد دوبلکس

بازسازی واحد دوبلکس به یک فرآیند جامع اطلاق می‌شود که در آن واحد دوبلکس موجود، با هدف بهبود و ارتقاء ظاهر و کارکرد آن، مورد بازسازی و تغییرات ساختاری قرار می‌گیرد. این فرآیند ممکن است شامل تغییرات در دیزاین داخلی، بهسازی سیستم‌های تاسیساتی، بهبود عایق‌ها و ویژگی‌های سازه‌ای، و حتی افزودن فضاهای جدید به واحد موجود باشد.

بازسازی واحد دوبلکس به مالکان این امکان را می‌دهد تا به نیازها و سلیقه‌های جدید خود پاسخ دهند و در عین حال ارزش ملک را افزایش دهند. این فرآیند نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مهارت‌های ساختمانی و معماری، و توجه به جزئیات است تا به نتایج مطلوب دست یافته و واحد دوبلکس بازسازی شده به شکلی کامل و جذاب به نمایش درآید.

بازسازی واحد دوبلکس

نمونه بازسازی خانه دوبلکس

حیاط خلوتِ طبقه همکف، محور اصلی این خانه است و همه اتاق ها در حول آن طراحی شده اند. کوچک بودن این حیاط ما را مجبور کرد از سیستم های چرخشی استفاده کنیم تا همه مناظر اطراف به نحو احسن دیده شوند. با این کار، درب ها راحت تر باز شده و تراس بزرگ تری به وجود آمد. درنتیجه، در این بازسازی واحد مسکونی دوبلکس فضای داخل و بیرون خانه باهم ادغام شدند.

بازسازی واحد مسکونی دوبلکس

این نوشته را از دست ندهید: بازسازی واحد مسکونی قدیمی
بنای اصلی بازسازی واحد مسکونی دوبلکس شامل دو طبقه می شود. طبقه همکف که شامل اتاق های عمومی (راهرو، آشپزخانه، اتاق غذاخوری و پذیرایی) می شود، با تخریب تعدادی از دیوارها به این شکل درآمد. تنها منظره این طبقه، از حیاط خلوت تامین می شود. ورودی و راهروی اصلی با شیشه های مات از خانه جدا شده اند تا آلودگی صوتی وارد خانه نشود. ولی این شیشه ها مانع ورود نور به محیط نمی شوند.

بازسازی خانه دوبلکس

اتاق خواب اصلی در طبقه بالا و دقیقا روبروی حیاط خلوت قرار گرفته که محوریت این حیاط را تقویت می کند. رختشویخانه، در ابتدا تنها یک فضای بسته و کوچک در تراس بود. ولی با تخریب بعضی از دیوارها، الان به عنوان محل کباب پزی یا بازی کودکان نیز استفاده می شود.
بازسازی خانه دوبلکس

در اینجا بازسازی واحد مسکونی دوبلکس دیگری را با هم می بینیم

این بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس در حومه شهر واقع شده و به تازگی بازسازی و توسعه داده شده. ساختمان بتنی دوطبقه جدید، مُشرف به باغ پشتی خانه است.

بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس
در قدیما، اینجا یک خانه یک طبقه و دوخوابه بوده. صاحبخانه که در زمینه ساخت و ساز و توسعه سازی فعالیت می کند، مجوز بازسازی منزل را از قبل گرفته بود و از ما خواست در بازسازی واحد دوبلکس به او کمک کنیم. اولویت او، در طراحی فضای سبز و استفاده بهینه از نور طبیعی در روشنایی خانه بود. برای ساخت طبقات اضافی که در پشت خانه قرار گرفتند، از الوارهای بومی و بتن استفاده کردیم. این سازه های جدید، نباید از ابعاد ساختمان قبلی بیرون می زدند.

پیشنهادی: دکوراسیون خانه 120 متری دو خوابه

بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس
با نصب چند پنجره سقفی در این بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس کاری کردیم که نور طبیعی به اتاق خواب های طبقه بالا بتابد و از طریق یک پلکان جدید، به اعماق خانه فرو برود. الوار و تخته چوب هایی که از بازسازی باقی ماندند را به نرده پلکان و قفسه تبدیل کردیم.

معماری داخلی خانه دوبلکس
فضای پشت خانه که به باغچه تبدیل شده، محل خوبی برای ساخت یک پارکینگ اختصاصی بود. اما صاحبخانه معتقد بود که در این محله، داشتن فضای سبز کافی مهم تر از پارکینگ است و از نتیجه آن احساس رضایت می کند.

از اتاق خواب پشتی طبقه بالا که به بیرون نگاه کنیم، یک باغچه مرتفع و سرسبز می بینیم که با گیاهان شاداب و باطراوت پر شده. این باغچه نه تنها منظره خوبی برای اتاق ایجاد کرده، بلکه مانع دیده شدن فضای داخل اتاق از بیرون می شود. داخل خانه، با مواد ساده و پرداخت های ترد و گچی ساخته شده. موادی مانند سنگ، سفال قرمز، بتن و تخته چوب.

معماری داخلی خانه دوبلکس

4.8/5 - (6 امتیاز)