بازسازی دفتر کار

چهره دفتر کارتان تکراری شده؟ مبل و صندلی ها دیگر راحتی قبل را ندارند، کاغذ دیواری ای که زمانی حس سرزندگی به همه می داد اکنون کهنه و مندرس شده، حتی کفپوش هم باید عوض شود. شاید مدتی است که می دانید باید دست به نوسازی بزنید اما از قدم گذاشتن در این راه می ترسید. چطور باید شروع کنید؟ چه می شود اگر چیزی را در وسط راه فراموش کنید؟ این ها سوالات معمولی هستند. شانس در خانه شما را زده. شما می توانید برای بازسازی دفتر کار، از شرکت آرین دکور کمک بگیرید.

بازسازی محل کار اداری

ما لیستی از مراحل برای بازسازی دفتر کار تهیه کردیم که نه تنها شما را برای این کار آماده می کند، بلکه تضمین می دهد تجربه ای آسان و موفق خواهید داشت.

بازسازی دفتر باید با برنامه انجام شود

خیال پردازی درباره تعمیر و تعویض همه وسایل کار راحتی است. همه وسایل قدیمی را دور می ریزید و وسایل جدید را جایگزین می کنید. خب قبل از اینکه تصمیم بگیرید که همه چیز را باید دور بریزید و دست به تخریب طراحی داخلی فعلی بزنید، کمی وقت بگذارید و همه ابعاد دفتر کارتان را آنالیز کنید. اگر چیزی نیاز به تعویض ندارد، به آن دست نزنید. به نحوه استفاده از فضا هم دقت کنید. اگر یک بخش از محیط شلوغ و به هم ریخته، و بخشی دیگر عریان به نظر می رسد، سعی کنید بین این دو تعادلی ایجاد کنید. فراموش نکنید که از همکارانتان هم نظر بخواهید. شاید به چیزی که از چشم شما پنهان مانده، توجه کرده باشند.

بازسازی دفتر اداری

طراحی و بازسازی دفتر اداری

شناخت دلیل بازسازی دفتر کار

برای شروع پروژه، آگاهی از اهداف آن نقطه خوبی است اما تنها مرحله خلاصه بندی مدیریت پروژه محسوب نمی شود. درواقع این مرحله شامل تحقیق و مطالعات زیادی می شود مثل ارزیابی محل کار یا در نظر گرفتن ساختمان های آتی در صورت نقل مکان. در این مرحله باید نیازهای تکنولوژیکی و فضای نگهداری وسایل خود را تعیین کنید.

انتخاب شرکت بازسازی ساختمان معتبر

اگر تنهایی دست به کار شوید، کار و استرس بیشتری را به جان خود می خرید. پس چرا با جمع آوری یک تیم کاری حرفه ای، خودتان را از این همه دردسر نجات ندهید؟ می توانید از خدمات یک شرکت تخصصی بازسازی ساختمان بهره ببرید. طراحی دکوراسیون داخلی نیز اهمیت به سزایی دارد زیرا شما هزینه زیادی برای بازسازی دفتر کار خود صرف می کنید پس چرا این کار با نهایت زیبایی انجام نشود؟!

تیم آرین دکور با مهندسین متخصص در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا منحصر به فرد ترین ساختمان اداری یا دفتر کار را داشته باشید.

تماس با آرین دکور

تعیین بودجه بازسازی

قبل از صرف هر هزینه ای، باید یک آنالیز هزینه انجام بدهید. طراح شما باید براساس فضای دفتر کار، یک لیست دقیق از تک تک مراحل و موارد با تخمین هزینه تهیه و به شما ارائه کند. این لیست به شما می گوید که چقدر هزینه خواهید داشت و همچنین کمک می کند راهکارهای مقرون به صرفه پیدا کنید.

بازسازی محل کار

بازسازی محل کار

انتخاب تیم بازسازی

اینجا بخش هیجان انگیز ماجراست. با انتخاب تم، دکوراسیون اداری شما از مندرس و کسل کننده به شگفت انگیز و جذاب تبدیل می شود. به محیطی آرامش بخش تمایل دارید یا هیجان انگیز؟ ظاهری کلاسیک می خواهید یا مدرن؟ هر هدفی که دارید، فراموش نکنید همکارانتان را هم در آن شریک کنید و از نظرات آن ها استفاده کنید. در طراحی دفتر کار خود به دنبال ایده باشید. ببینید بقیه افراد در دفتر کارشان از این تم چطور استفاده کرده اند. با طراح دکوراسیون داخلی خود درباره تم مشورت کنید. این افراد می توانند تصویری کلی از شکل نهایی چیزی که مد نظر دارید ارائه کنند.

استفاده مناسب از فضا

نحوه چیدمان و نظم وسایل دفتر کار شما، در کارآمد بودن فضا تاثیر به سزایی دارد. به غیر از چیدمان طراحی، باید از مقررات قانونی طراحی داخلی ساختمان آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید که بازسازی دفتر کار شما با این استانداردها تناقضی ندارد. احتمال نیاز آتی به کابل کشی ارتباطی و فضای کافی برای رشد بالقوه را هم باید در نظر بگیرید.

طراحی داخلی دفتر اداری

دکوراسیون و طراحی داخلی دفتر اداری

انتخاب اثاثیه مناسب

مبلمان و اثاثیه داخلی چیزی است که نهایتا کل این پروژه را به هم متصل می کند. ست کردن آن ها با تم اهمیت زیادی دارد اما انتخاب محصول مرغوب و قابل اعتماد هم حیاتی است. به محصولات آشنا اعتماد کنید. می توانید به گالری و حراج های سوله ای بروید تا قبل از خرید محصول را امتحان کنید. اگر می خواهید طرفدار محیط زیست باشید، تجهیزاتی بخرید که در مصرف انرژی بهینه هستند. پنجره های دو جداره، مصرف برق و گرمایش/سرمایش را کاهش می دهند.

بازسازی دفتر کار
حالا که با تک تک مراحل پروسه بازسازی طراحی دفتر کار آشنا شدید، آماده شروع این سفر هیجان انگیز به سوی محیط کاری بهتر و جدید هستید و می توانید از خدمات گروه بازسازی ساختمان آرین دکور استفاده نمایید.

نکات مهم در بازسازی دفتر کار

مشورت درباره بازسازی ساختمان

باید با این واقعیت روبرو شوید که چون چندین ویدئوی آموزشی دیده اید، به این معنی نیست که در انجام آن ها موفق می شوید. رفتن به ابزار فروشی و خرید چند ابزار ساده هم کافی نیست. خیلی چیزها هست که باید یاد بگیرید، در تعمیرات خانگی خیلی اتفاقات ممکن است بیافتد. به دست گرفتن خیلی از کارها مثل لوله کشی، برق کاری یا گازکشی ممکن است درد سرآفرین باشد متخصصین این رشته ها هر روزه در انجام این کارها تجربه و مهارت کسب می کنند… اما شما نه. به همین خاطر حتی اگر در انجام پروژه های خانگی تجربه هم داشته باشید، برای خیلی از کارها باید با یک متخصص تماس بگیرید. در ادامه مطلب، مشاغلی که در هنگام بازسازی ساختمان نیاز به متخصص دارند را به شما معرفی می کنیم

برق کاری

در خارج از ایران انجام هرگونه کار برقی به دلیل خطر آتش سوزی و برق گرفتگی بدون داشتن مدرک غیرقانونی محسوب می شود اما در ایران متاسفانه افراد غیر متخصص هم اینکار را انجام می دهند که باعث بوجود آوردن خساراتی به ساختمان خواهد شد

برق کاری

برق کاری

اتصالات گازی

دست زدن به تجهیزات گازی هم خطر آفرین است برای انجام هرکاری بین کنتور گاز یا شیر سیلندر LPG و تجهیزات گازی، لوله کشیده شده از کنتور یا سیلندر به وسیله گازی، هرگونه کانال کشی، دودکش و غیره باید از افراد متخصص استفاده کنید. اغلب قطعات مربوطه این وسایل همراه با آن ها به فروش می رود اما برای نصب آن ها در بازسازی دفتر کار باید با متخصص تماس بگیرید.

لوله کشی

انجام اغلب کارهای لوله کشی در بازسازی محل کار، بدون داشتن مهارت کافی ممکن است مشکلاتی را در زمان بهره برداری ایجاد کند.

البته این موارد را در بازسازی دفتر کار خودتان می توانید انجام دهید:

  • سیستم آبیاری باغچه را نصب، تعمیر و نگهداری کنید.
  • شیر آب را تعویض، تعمیر یا قطع کنید. شیر دوش را عوض کنید.
  • سر دوش را عوض کنید.
  • ماشین لباسشویی یا ظرفشویی را وصل کنید.
  • واشر شیر قطره ای، واشر شیر شناور یا لاستیک کاسه مکش مخزن آب را عوض کنید.
  • زهکش فاضلاب را تمیز کنید، در صورتی که قطر آن کمتر از پنجاه میلیمتر باشد.
بازسازی محل کار
هر پروژه ای در یک خانه اجاره ای

انجام هر کاری در یک خانه اجاره ای، باعث نقض قوانین اجاره نامه و خاتمه آن از سوی شما می شود. پس قبل از هر اقدامی با صاحبخانه خود تماس گرفته و از او بخواهید برای تعمیرات، تعمیرکار استخدام کند.

چهار اقدام اصلی در بازسازی محل کار

هرازگاهی باید محل کار خود را نوسازی کنید، حس و حال آن را نو نوار کنید، فضا را تغییر بدهید و برای جذابیت بیشتر، سبک و سیاق جدیدی به آن بدهید. شاید زمان بازسازی دفتر کار شما که برسد، ندانید از کجا شروع کنید. فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. شاید در زمینه کاری خود خبره باشید، اما بازسازی ساختمان تخصص شما نیست. ما با این چهار قدم اصلی در مرحله برنامه ریزی، در بازسازی محل کارتان به شما کمک می کنیم :

پارامترهای پروژه خود را تعیین کنید.

قبل از برداشتن کوچک ترین قدم در این راه، باید اهداف و زمانبندی پروژه خود را کامل و دقیق تعریف کنید. از اهدافی که می خواهید در این راه به آن ها برسید، به ترتیب اهمیت یک لیست تهیه کنید. با در نظر گرفتن بودجه و زمانی که می توانید به این کار اختصاص بدهید، شاید بتوانید یک یا دو از اقدامات بازسازی محل کار تان را همزمان انجام بدهید. پس باید از قبل یک برنامه ریزی واقع گرایانه داشته باشید تا در صورتی که مجبور شدید، بتوانید پروژه های مهم تر را انتخاب و روی آن ها تمرکز کنید. وقتی مورد ایده آل خود را پیدا کردید، درباره مدت زمان میانگین این دسته از پروژه ها تحقیق کنید. زمانبندی ای را تعیین کنید که نسبت به پروژه و محیط کار شما منطقی باشد.

از پیمانکاران ساختمان کمک بگیرید.

پروژه بازسازی دفتر کار خوب، نیازمند تیم کاری خوب است پس از قبل تحقیق کرده و بهترین تیم خدماتی را برای پروژه خود پیدا کنید. مطمئن شوید که دستمزد آن ها با بودجه شما همخوانی دارد و بازگشت سرمایه مناسبی دارد. مراجع، پیشنهادات و معرفی ها و تبلیغات رسانه ای را بگردید تا مطمئن شوید تجربه و کارآمدی های مد نظر شما را دارند. وقتی چندین کاندیدای پایانی را انتخاب کردید، با آن ها مصاحبه کنید و از آن ها سوال بپرسید. سوالاتی که باید بپرسید عبارت هستند از : پروژه هایی که در انجام آن تخصص دارند و اینکه آیا قبلا پروژه هایی شبیه به پروژه شما را انجام داده اند یا خیر. آشنایی با نحوه عملکرد آن ها در صورت بروز مشکل هم اهمیت بسیاری دارد. یک پیمانکار راستگو و حرفه ای به تمام سوالات شما با کمال میل پاسخ می دهد.

سبک جدید خود را به دقت انتخاب کنید.

هنگام تنظیم و انتخاب نحوه بازسازی محل کارتان، فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. به طور مثال در حال حاضر چه نوع دفتری دارید؟ زمینه کاری شما چیست؟ اگر زمینه کاری شما ایجاب می کند ارباب رجوع زیادی داشته باشید، باید در صورت نیاز ورودی دفتر را طراحی کنید و راحتی مشتری را هم در نظر داشته باشید. چه فرهنگ و جوی در شرکت حاکم است؟ ثابت شده که برخی رنگ های خاص، چهارچوب ذهنی کارمندان را تحریک می کند. به علاوه تصمیم گیری شما درباره اضافه یا حذف کردن وسایل و لوازم بزرگ، روی باز یا محدود بودن فضای کار تاثیر به سزایی دارد. خواسته های خود را در مراحل اولیه ابراز کنید. سبک های جدید، وسایل، میز و مبلمانی که انتخاب می کنید باید باعث افزایش و ارتقای فضا و اتمسفر دفتر کار شوند.

دکوراسیون داخلی شرکت اداری

دکوراسیون داخلی شرکت و ساختمان اداری

 آمادگی کندروی و موانع را داشته باشید.

همانطور که می دانید، هیچ پروژه ای کاملا براساس پیش بینی ها پیش نمی رود. اگر آمادگی کامل برای مواجهه با موانع سر راه را داشته باشید، می توانید به موفقیت هم دست پیدا کنید. برای درک کامل احتمالات قوی، درباره پروژه های مشابه پیشین تحقیق کنید تا ببینید از ابتدا مرتکب چه اشتباهاتی نشوید. در صورت بروز اشتباه و مشکل در بازسازی دفتر کار، باید آمادگی مالی و روحی برخورد با آن را داشته باشید. متخصصین می گویند باید ده الی پانزده درصد بودجه را به مخارج غیرقابل پیش بینی اختصاص بدهید. در هر مرحله از برنامه ریزی اعم از زمانبندی، بودجه، سبک و سلیقه (انتخاب جایگزین)، چند درصد احتمال خطا در نظر بگیرید. فقط در این صورت می توانید بدون دردسر، سریع و راحت با مشکلات مواجه شوید.

4.9/5 - (18 امتیاز)