از کجا باید بازسازی ساختمان را شروع کنم؟

خرید خانه ای که نیاز به بازسازی دارد، معامله ارزانی خواهد بود اما تعمیر آن زمان و هزینه زیادی لازم دارد و ممکن است تبدیل به پروژه ای زمان بر و پر هزینه شود. اگر برنامه ای مشخص برای مراحل بازسازی ساختمان خود داشته باشد از پس آن برمی آیید. فقط باید در این راه صبور باشید.

در این مقاله ما نکاتی را خواهیم گفت که به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری برای بازسازی خانه خود داشته باشید. همچنین مراحل بازسازی ساختمان را نیز بررسی میکنیم.

مراحل بازسازی خانه چیست؟

مراحل بازسازی خانه شامل چندین فرآیند است که به منظور بهبود و تحول ساختار و ظاهر خانه انجام می‌شود. این مراحل عموماً شامل برنامه‌ریزی، آماده‌سازی، تخلیه، تخریب، تعمیر، بازسازی، نصب تجهیزات و تزئینات و مراحل نهایی است. در مرحله برنامه‌ریزی، نیازها و اهداف بازسازی مشخص می‌شوند و برنامه‌ای برای انجام کار تدوین می‌شود. سپس در مرحله آماده‌سازی، خانه برای بازسازی خالی می‌شود و مواد و تجهیزات لازم برای بازسازی آماده می‌شوند.

مراحل بازسازی خانه

در مرحله تعمیر و بازسازی، تغییرات و تعمیرات لازم بر روی ساختار و ظاهر خانه اعمال می‌شوند. سپس تجهیزات و تزئینات داخلی نصب می‌شوند تا خانه به شکل نهایی خود درآید. در نهایت، مراحل نهایی شامل نظافت کلی خانه و بازبینی‌ها جهت اطمینان از کیفیت کار انجام شده است. با اتمام این مراحل، خانه آماده استفاده مجدد می‌شود و تحولات موردنظر در آن به واقعیت پیوسته است. در ادامه مراحل بازسازی ساختمان را در شرکت آرین دکور برای شما بررسی می کنیم.

طراحی نقشه و پلان خانه

اغلب پروژه ها با یک تماس تلفنی شروع می شوند، که مقدمه پروژه تان محسوب می شود. سپس از سایت پروژه بازرسی انجام می شود، تا جزئیات آن بررسی دقیق تری شده و محدودیت ها و فرصت های سایت ارزیابی شوند. پس از این بازرسی، پروپوزالی درخصوص دستمزد مرحله طراحی به شما ارائه می شود و از شما می خواهند خلاصه پروژه را به صورت سند روی یک کاغذ A4 ارائه کنید. این کاغذ حاوی ایده های اصلی، نیازها و بلندپروازی های پروژه خواهد بود. شما می توانید این سند را به صورت دلخواه ارائه کنید مثل تصویر، توضیحات، لیست علایق و خواسته ها، یا هرچیز دیگری که بیانگر خواسته شما از پروژه باشد.

طراحی نقشه و پلان در بازسازی

در مراحل بازسازی ساختمان ، طرحی دستی به شما داده می شود که ایده های گسترده مفهومی و محیطی طراحی ارائه شده را به تصویر میکشد. در این جلسات، پتانسیل پروژه کشف می شود. بعضی اوقات به سرعت بر سر یک طراحی توافق صورت می گیرد، بعضی اوقات کمی بیشتر طول می کشد. اما هر طراحی یک پروسه است، یک مکالمه درحال رشد بین مشتری و معمار. این طراحی ها معمولا براساس یک تحقیق و طراحی های اندازه گیری شده خانه فعلی انجام می شود. اگر این ابزار موجود نباشد، با همکاری شما، معمار می تواند آن ها را ترسیم کند.

طراحی سه بعدی منزل

بعد از مرحله طراحی مضمونی، طرح برای توسعه، وارد مدل 3بعدی کامپیوتری می شود. این مدل به معمار امکان گسترش نقشه ها، بخش ها و ارتفاعات را می دهد که به ادغام و پالایش طراحی کمک می کند. جزئیات ساختمان و فضاها با دقت بررسی میشود.

مراحل بازسازی خانه

تایید شورا و ارائه اسناد برای بازسازی خانه

در هر پروژه بازسازی خانه که ساختار یا پوشش ساختمان تغییر کند، تاییدیه شورا لازم است. شورا یک لیست از تمام اسنادی که برای تکمیل درخواست شما نیاز است به شما می دهد. اسنادی از قبیل نقشه های معماری، نمودارهای سایه ای، اسنادی از مشاوران مثل نقشه کش های شخصی، معماران مناظر، مهندسان هیدرولیک یا سازه یا ژئوتکنیک، و یا مشاوران وراثتی. معمولا ارسال درخواست به شورا هم با هزینه ارزیابی همراه است. اخذ تاییدیه براساس مقیاس و پیچیدگی پروژه، از یک ماه و بیشتر به طول می انجامد. طولانی شدن مراحل بازسازی ساختمان نیازمند ارسال اطلاعات بیشتری خواهد بود.

تخریب و بازسازی خانه

اولین قدم در مراحل بازسازی خانه ، تخریب است. همه خدمات از قبیل برق، گاز و آب باید قطع شده و هر سازه ای از بین برود. بعد از تکمیل تخریب، پایه ستون ها حفاری شده و لوازم برقکشی و لوله کشی زیرزمینی نصب می شوند. فلز پایه ستون در جای خود نصب شده و پایه بتنی اطراف آن ریخته می شود.

عکس قبل و بعد بازسازی خانه

هر آجرکاری ساختاری که لازم باشد، بعد از این مرحله شروع می شود. قدم بعدی نصب قاب های چوبی (کف، دیوار، سقف) است و سپس روکش فلزی سقف انجام می شود. بعد از بالا رفتن چهارستون، درب های بیرونی و پنجره ها نصب می شوند، نصب قطعات بزرگ برق و لوله کشی تمام می شود و خط کشی های بیرونی انجام می شود.

تحویل خانه پس از بازسازی

این مرحله، همانطور که در قرارداد ذکر شده، مرحله ای است که همه کارها باید تمام شده باشد. معمولا پیمانکار، یک بار پروژه را به طور کامل با مشتری و معمار مرور و بازدید می کند. هردو نفر، ساختمان را بازرسی کرده و مسائل و نگرانی های خود را مطرح می کنند. بازرسی نهایی توسط صادرکننده گواهی انجام می شود که بعد از اطمینان از اینکه ساختمان براساس تاییدیه شورا و کنترل های تطابق مربوطه ساخته شده، گواهی اشغال ساختمان را صادر می کند.

برآورد زمان بازسازی ساختمان

در پروژه بازسازی بعد از بحث هزینه، مهم ترین سوالی که برای افراد پیش می آید، این است که مراحل بازسازی ساختمان چقدر زمان بر است. برای پاسخ به این سوال باید بگویم، بازسازی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. مساحت ساختمان، حجم کار بازسازی، متریال و تجهیزات مورد استفاده در ساختمان و شرکت بازسازی و نیروهای انسانی که مشغول به کار هستند، از عوامل موثر بر زمان بازسازی است.

زمان بازسازی ساختمان

برای اینکه یک زمان تقریبی به شما اعلام شود تا بتوانید برنامه ریزی کنید، میتوانید از مجموعه آرین دکور کمک بگیرید. مهندسین مجموعه ما با بررسی ساختمان شما و تغییراتی که نیاز دارد، زمان پایان کار را برآورد می کنند.

توصیه های مهم قبل از شروع مراحل بازسازی ساختمان

یکسری نکات وجود دارد که بهتر است قبل از بازسازی از آنها اطلاع داشته باشید:

  • قبل از شروع بازسازی همه چیز را بررسی کنید.

متوجه شوید که مشکلات خانه ساختاری هستند یا ظاهری. دیوارها نیاز به تعمیر یا جابجایی دارند؟ یا فقط نقاشی؟ آیا لوله کشی و برق کشی ها جدید و مدرن هستند یا خیر؟
اگر در خانه مورد نظر مدتی است که اقامت دارید، از بازرس بخواهید نگاهی به آن بیاندازد و قبل از شروع پروژه، مشکلات اساسی را پیدا کند.

  • نظم را در تمامی مراحل بازسازی ساختمان فراموش نکنید.

 خانه خود را وجب به وجب بگردید و از تمام تغییراتی که می خواهید انجام بدهید لیست تهیه کنید. همه شماره تماس ها، ایده ها، زمان دقیق جلسات، کپی طراحی دکوراسیون داخلی و فایل قیمت ها را در یک مکان نگه دارید. از هر چیزی کپی بگیرید، حتی برنامه های کاری، همه آن ها را بایگانی کنید. حتی اگر نگاهی به آن ها نکنید، باعث می شود افرادی که با شما کار می کنند دقت بیشتری به خرج بدهند. اگر نمی دانید که از کجا باید شروع کنید با کارشناسان ما در سایت آرین دکور همراه باشید.


با مداد از ایده های خود طرح بکشید. نیازی نیست کیفیت طراحی دکوراسیون داخلی مقیاس داشته باشد. می توانید فایل های گرفته شده از اینترنت یا مجلات باشد. اگر معمار یا پیمانکار دارید، این طراحی ها پایه مباحثه شما با آن ها خواهد بود.

اگر به دنبال پیمانکار بازسازی ساختمان هستید کلیک کنید

  • بودجه بندی کنید

برای بودجه خود برنامه ریزی داشته باشید. تا مدتی بعد از خرید خانه و لوازم ضروری ای که داخل آن قرار می دهید، جیبتان خالی خواهد ماند. در مورد محل اقامتتان در طول دوره بازسازی ساختمان تصمیم گیری کنید. بررسی کنید که آیا در طول دوره پروژه می توانید در خانه یا بخشی از خانه بمانید یا نه. تا وقتی که اتاق خواب بوی رنگ خیس و فرش می دهد می توانید در اتاق نشیمن بمانید یا نه؟

عکس قبل و بعد بازسازی منزل

رویکرد خود را برنامه ریزی کنید. برخی مراحل بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی خانه می تواند در هر زمانی رخ بدهد اما بعضی از کارها به وقوع دیگر اتفاقات بستگی دارند. تمام موارد ضروری را تعیین و شناسایی کنید. مشکلات امنیتی که باید در اسرع وقت حل شوند را شناسایی کنید مثل پنجره شکسته. همچنین مشکلاتی که در صورت حل نشدن باعث ایجاد دردسر در آینده می شوند مثل چکه کردن سقف.

این مقاله را از دست ندهید: انجام خدمات بازسازی در تهران

موارد ضروری در بازسازی ساختمان

اگر موارد ضروری در بازسازی ساختمان رعایت گردد. بازسازی خانه می تواند ارزش ملک را بالا ببرد.

  1. سبک زندگی تان را ارزیابی کنید. قبل از انجام طراحی پلان و نقشه کشی ساختمان، باید از خودتان بپرسید چطور می خواهید زندگی کنید؟ آیا روش زندگی شما عادی و روزمره است؟ اهل تفریح هستید؟ از نظافت یا سر و صدا بدتان می آید؟ این نکات نه تنها روی نقشه ساختمان و معماری داخلی، بلکه روی نوع و جنس سطوح و رنگ هایی که انتخاب می کنید هم تاثیر می گذارند.
  2. درباره معمار خود تحقیق کنید. یک لیست از مناسب ترین معمارها براساس زیبایی شناسی و مهارت آن ها تهیه کنید. پروژه های مختلف آن ها را بررسی کنید و با مشتریان سابقشان صحبت کنید.
  3. پنج درصد ارزش کل خانه باید در آشپزخانه هزینه شود. آشپزخانه خانه شما باید حیرت انگیز باشد. ویژگی هایی مثل کابینت و قفسه مناسب، اتصالات و فلزات مرغوب، کشو و مکانیزم بسته شدن نرم آن ها بسیار مهم است.
  4. یک درصد ارزش خانه باید در حمام و توالت هزینه شود. یک الی یک و نیم درصد ارزش فعلی خانه تان را صرف بازسازی حمام کنید.
  5. کار را از داخل شروع کنید. رمز موفقیت هر طراحی داخلی، طراحی پلان مناسب و خوب است. هر بخش از خانه باید متناسب با ساکنان آن طراحی شود.

بازسازی خانه با آرین دکور

شرکت های معتبر بسیاری در زمینه بازسازی و طراحی داخلی در سطح شهر وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین شرکت را در این زمینه پیدا کنید تا تمامی خواسته های شما در بازسازی و طراحی داخلی منزل را برآورده کند، بهتر است تجربه کاری آن شرکت و نمونه کار هایشان را بررسی کنید. شرکت آرین دکور متشکل از مهندسین مجرب و متخصص می تواند در این راه همراه شما باشد و کار 0 تا 100 بازسازی منزل شما را به نحو احسن انجام دهند. شما می توانید با مشاورین مجموعه ما در ارتباط باشید و در خواست خود را با ما در میان بگذارید.

ارتباط با آرین دکور در تلگرام

چگونه در کوتاهترین زمان پروژه بازسازی را تمام کنیم؟

مدیر یک شرکت طراحی داخلی، پنج توصیه مهم برای انجام مراحل بازسازی ساختمان در کمترین زمان دارد :
1-تجسمی روشن ایجاد کنید.
یک تصویر واضح و کامل از نتیجه مورد نظرتان ایجاد کنید. و قبل از اجرای طرح، تصمیمات خود را قطعی کنید.
2- پیمانکار بازسازی خود را هرچه زودتر مشخص کنید.
زودتر از هر کاری، معاملات خود را زمانبندی و تنظیم کنید تا مراحل کار هرچه راحت تر و سریع تر پیش بروند.
3- همه افراد باید از مسائل آگاه باشند.

در طول مسیر پروژه، هدف و تصویر ذهنی خود را برای بقیه ترسیم کنید.
4- متکی به نفس باشید.
به هوش خود اعتماد کنید. همه افرادی که در کنار شما در پروژه دخیل هستند به شما می گویند که برخی کارها غیرممکن است یا روشی که شما می خواهید نتیجه نمی دهد. محکم و استوار باشید، هدف نهایی طرحی که در ذهن دارید را حفظ کرده و همان را درخواست کنید.
5- انعطاف پذیر باشید.
بخشی از پروژه بازسازی ساختمان ، به تعویق افتادن کارها و موجود نبودن برخی اقلام است. در این راه کمی منعطف باشید و قبول کنید وقتی کارها براساس پیش بینی ها پیش نمی روند، ممکن است نتیجه ای بهتر از برنامه ریزی شما داشته باشند.

5/5 - (3 امتیاز)