اشتباهات رایج در زمان بازسازی ساختمان می تواند عواقب زیان باری داشته باشد. بازسازی ساختمان تخصصی است و پیچیدگی هایی دارد. پس باید توجه کنید که در حین این عمل مرکتب اشتباهات نشوید. چطور می توان از وقوع اشتباهات اولیه این پروژه ها جلوگیری کرد؟

خرج بازسازی ساختمان به اندازه بودجه

مدیر یک شرکت بازسازی ساختمان عقیده دارد یکی از معمول ترین اشتباهات در بازسازی ساختمان های مسکونی، خرج کردن بیش از حد بودجه است. اغلب اشتباهات در اثر کمبود تجربه و آگاهی از پروسه کار رخ می دهند. قبل از شروع کار یک بودجه مشخص تعیین کنید. یک میزان مشخصی هم باید برای روز مبادا و اتفاقات غیر منتظره در نظر بگیرید.

بهتر است قبل از شروع بازسازی، میزان بودجه را با مشورت معمار و طراح تعیین کنید تا در صورت نیاز بتوانید هدف کار را اصلاح کنید. این کار خیلی بهتر از این است که در نیمه راه با اتمام بودجه مواجه شوید. بسیاری از مشتریان من، حتی افراد ثروتمند، دلشان می خواهد خریدهای پرهزینه و لوکس بکنند اما بودجه ای که آماده کرده اند اصلا مناسب این کار نیست.

اشتباهات در زمان بازسازی ساختمان

اشتباهات رایج در زمان بازسازی ساختمان

برای اینکه از اشتباهات رایج در زمان بازسازی جلوگیری کنید قبل از شروع پروژه، تحقیق و بررسی کنید. مجلات، سایت ها و گالری های نمونه خانه ها را ببینید. یادداشت بردارید و تصاویر را ثبت کنید، یا به صورت کاغذی یا دیجیتال. اگر صاحبخانه درباره ظاهر و حسی که از نتیجه پایانی خانه می خواهد هیچ فکری نکرده باشد، باید با سلیقه معمار یا طراح یا پیمانکار کنار بیایند که هیچ ارتباطی با سلیقه شخصی آن ها ندارد.

مشورت با متخصصان درباره بازسازی منزل

از همان ابتدای کار با یک فرد حرفه ای کار کنید. این کار کمک می کند هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ سبک و سلیقه، مرتکب اشتباه نشده و پولتان هدر نرود. تحقیق کنید که چه نوع متخصصی برای کارتان مناسب است. یا چه منابعی برای یافتن آن ها موجود است. توصیه و معرفی های دوستان و آشنایان کمک زیادی نخواهد کرد. باید مطمئن باشید که استانداردهای ساختمان دوستتان با ساختمان شما یکسان است. کارهای قبلی طراحان، معماران و پیمانکارها را ببینید. آیا از نتیجه کار آن ها خوشتان می آید؟ هر فرد متخصصی در هر پروژه متفاوت کار می کند، نه فقط براساس بودجه آن پروژه، بلکه براساس کیفیت نتیجه پایانی مورد نظر.

اشتباهات در زمان بازسازی

بدون حضور معمار نباید تغییرات اساسی در طراحی ساختمان ایجاد کنید. یافتن راهکارهای مختلف برای کاهش هزینه خوب است اما بازسازی های ساختاری بدون حضور معمار اشتباه بزرگی است. در موارد زیادی خانه های بازسازی شده دیدیم که طراحی پلان آن ها باعث دلسردی صاحبخانه شده. از نقشه ساختمان بی تناسب گرفته تا کارهای غیرحرفه ای مثل قرار دادن اتاق خواب و حمام در کنار اتاق نشیمن، از نشیمن و اتاق خواب نامناسب گرفته تا چیزی بدتر از همه، اتاق خوابی که مسیر اصلی تردد در خانه است. یک معمار خوب قادر است جوری با فضا و نور بازی کند که یک خانه زیبا و کاربردی از آب دربیاورد.

قیمت گیری از افراد مختلف

یکی از اشتباهات رایج در زمان بازسازی ساختمان که افراد مرتکب می شوند، خرید از اولین فروشگاه یا منبع معرفی شده است. افراد فکر می کنند باید همه چیز را در لحظه بخرند و کار را تمام کنند. اما این کار درست نیست. بخصوص برای افرادی که بودجه کمی دارند. شما باید برای پیدا کردن شرکت معتبر بازسازی با چندین شرکت صحبت کنید و شرکتی که بهترین قیمت و کیفیت مناسب را ارائه میدهد، برای این کار انتخاب کنید.همچنین برای خرید مصالح و متریال در زمان بازسازی ساختمان نیز باید همین کار را انجام دهید.

بازسازی ساختمان

حتما بخوانید: مراحل بازسازی ساختمان

شروع کار بازسازی ساختمان بدون برنامه ریزی

برنامه ریزی و اولویت بندی کردن در کار بازسازی بسیار اهمیت دارد. شروع کار بدون برنامه ریزی جزو اشتباهات رایج در زمان بازسازی ساختمان است. بدون برنامه ریزی، کار بازسازی بسیار آشفته انجام خواهد شد و ممکن است زمان بیشتری برای این کار لازم باشد. در نتیجه، هزینه بیشتری نیز نیاز است. برای اینکه یک برنامه ریزی اصولی و درست برای بازسازی ساختمان خود داشته باشید، بهتر است از یک شرکت حرفه ای کمک بگیرید. تیم آرین دکور میتواند در این راه به شما کمک کند. برای صفر تا صد بازسازی ساختمان میتوانید از شرکت آرین دکور کمک بگیرید.

ارتباط با آرین دکور

سرمایه گذاری بیش از حد نکنید.

انتخاب ویژگی ها و اسباب و لوازم پرهزینه و لوکس برای خانه، سرمایه گذاری بیش از حد محسوب می شود. البته اگر بودجه کافی دارید میتوانید از متریال های لوکس و گران قیمت برای بازسازی ساختمان استفاده کنید.

در کل بهتر است برای انتخاب متریال و مصالح به محله و ساکنین آن توجه شود. مثلا اگر ساختمان شما در محله های پایین شهر است، با بازسازی ساختمان خود با مصالح گران قیمت، در زمان اجاره یا فروش آن با مشکل مواجه میشوید. چون ممکن است ساکنین محله توان مالی خرید یا اجاره ساختمان شما با هزینه بالا را نداشته باشند.

عدم دریافت مجوز و توجه نکردن به ضوابط شهرداری

توجه نکردن به ضوابط و استاندارد های شهرداری علاوه بر جریمه، ممکن است روند بازسازی ساختمان نیز به تعویق افتد. این اشتباه هزینه زیادی خواهد داشت. حتما قبل از شروع بازسازی در صورت نیاز مجور آن را کسب کنید و از ضوابط شهرداری اطلاعات دقیقی داشته باشید. برای این کار میتوانید از مشاورین مجموعه آرین دکور نیز کمک بگیرید تا شما را در راه بازسازی ساختمان خود راهنمایی کنند.

براساس سلیقه شخصی خود عمل نکنید.

چیزهایی را انتخاب نکنید که کاملا شخصی هستند و با گذر زمان از مد می افتند. مثل پرداخت گری های دائمی از جمله کاشی و شیشه رنگی. اگر چیزهایی مثل وان حمام معلق شیشه ای، استخر دائمی یا شیر آب طلاکوب را پسندیدید، باید بدانید که موقع فروش هزینه آن ها به جیبتان برنمی گردد. مشخصات لوکس همین است، فقط لوکس است. این کار یکی از اشتباهات رایج در زمان بازسازی است.

5/5 - (1 امتیاز)