طراحی دکوراسیون دفتر کار شامل انتخاب رنگ ها، مبلمان، کفپوش، نورپردازی، تزئینات و … می شود که همگی باید با هم هماهنگ باشند تا بتوان یک دفتر کار شیک و زیبا داشت. علاوه بر زیبایی، دکوراسیون دفتر کار باید بگونه ای باشد که نیاز کارمندان را تا حد ممکن تامین کند و کارکنان، احساس راحتی در آن داشته باشند. بهتر است برای هر یک از کارکنان، یک فضای اختصاصی برای کار کردن قرار دهید تا با تمرکز بیشتری کار کنند. در کل، باید بدانید که اگر طراحی دفتر کار شما اصولی و توسط افراد با تجربه انجام شود، تاثیر مستقیمی بر انگیزه و راندمان کاری کارکنان شرکت دارد.

طراحی دفتر کار کوچک

طراحی یک دفتر کار کوچک نیازمند دقت و خلاقیت است تا بتوان از فضای کوچک به بهترین نحو ممکن بهره‌برداری کرد. در این نوع دفترها، انتخاب مبلمان کم‌حجم و قابل تنظیم مهم است تا فضا را کارآمد کند. استفاده از رنگ‌های روشن و طراحی‌های ساده به کاهش احساس تاریکی و دلگیر بودن محیط کمک می‌کند.

همچنین، در طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک باید به نورپردازی توجه ویژه ای داشته باشید. با نورپردازی اصولی و مناسب در فضاهای کوچک، میتوان محیط دلباز و زیبا تری داشت. همچنین به بزرگتر دیده شدن محیط نیز کمک می کند.

طراحی دفتر کار کوچک

در طراحی دفتر کار کوچک، برای اینکه کارمندان بتوانند حریم خصوصی داشته باشند، میتوانید برای هر یک از آنان با استفاده از انواع پارتیشن ها یک فضای اختصاصی ایجاد کنید. امروزه پارتیشن های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید با توجه به سبک دکوراسیون دفتر کار خود از آنها استفاده کنید.

اگر برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خود به دنبال یک تیم حرفه ای هستید که بتواند این کار را برای شما به نحو احسن انجام دهد، مهندسین و طراحان ما در مجموعه آرین دکور میتوانند در این راه به شما کمک کنند.

تماس با آرین دکور

مقاله مرتبط: بازسازی ساختمان اداری

دکوراسیون دفتر کار شیک

برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شیک خود، می‌توانید به ترکیب ایده های مدرن و ذوق شخصی خود توجه کنید. در ادامه چند نکته برای بهبود دکوراسیون دفتر کار و شیک شدن آن شرح داده شده:

  1. انتخاب رنگ‌ها:
    انتخاب رنگ‌های مدرن و آرام برای دیوارها و مبلمان می‌تواند فضا را زیبا و شیک تر کند. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، کرم و … را در نظر بگیرید.
  2. مبلمان مناسب:
    انتخاب میز و صندلی‌هایی با طراحی شیک و راحت مهم است. مبلمان با جزئیات ساده و مدرن می‌تواند دفتر کارتان را شیک تر به نظر آورد. همچنین مبلمان چرمی نیز برای دکور دفتر کار، پیشنهاد می شود.
  3. نورپردازی:
    نورپردازی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از چراغ‌های سقفی و میزی با طراحی زیبا و مدرن به شما کمک می‌کند تا فضا را به درستی روشن کنید و حالت گرم و دلچسبی برای کارکنانتان ایجاد کنید.
  4. تزئینات:
    استفاده از تابلوها، نقاشی‌ها، گیاهان داخلی و تزئینات دیواری، هماهنگ با فضا، می‌تواند جذابیت دفتر کار را افزایش دهد.
  5. فضاهای ذخیره‌سازی:
    استفاده از مبلمان با فضاهای ذخیره‌سازی مناسب به شما کمک می‌کند تا دفتر کار را تمیز و منظم نگه دارید و از اشیاء غیرضروری جلوگیری کنید.

دکور دفتر کار شیک

هنگام شیک کردن دکوراسیون دفتر کار، مهمترین نکته این است که فضا را به نیازها و سلیقه‌های خود و همچنین معیارهای کاری تطابق دهید تا محیط کاری کاملاً منحصر به فرد و جذابیت داشته باشد.

دکوراسیون اتاق مدیریت

یکی از مهم ترین بخش ها در هر شرکتی، اتاق مدیریت است. پس باید به دکوراسیون آن بسیار اهمیت دهید. مبلمان و میز و صندلی این اتاق باید بسیار شیک و زیبا باشد. از آنجایی که معمولا تصمیمات مهم برای شرکت، در این اتاق گرفته میشود، باید دکور و طراحی داخلی آن بگونه ای باشد که افراد احساس راحتی بکنند.

دکوراسیون اتاق مدیریت

اگر دفتر کار شما فضای کافی برای قرار دادن اتاق جلسات بصورت جداگانه را ندارد، میتوانید داخل اتاق مدیریت قسمتی را  برای قرار دادن میز کنفرانس قرار دهید تا جلسات مهم نیز در اتاق مدیریت انجام شود.

دکوراسیون اتاق جلسات

دکوراسیون دفتر کار مهندسی

دکوراسیون دفتر کار مهندسی باید فضایی مناسب و عملی برای کارکنان مهندسی فراهم کند. در طراحی این دفتر، از رنگ‌های ملایم و مدرن، استفاده کنید تا حس آرامش و تمرکز را ایجاد کند. مبلمان ارگونومیک و تجهیزات مدرن نیز باعث میشود تا کارکنان راندمان کاری بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، در دفتر کار مهندسی از تکنولوژی‌های پیشرفته برای نمایش داده‌ها و پروژه‌های مهندسی استفاده می‌شود. همچنین قرار دادن فضایی برای برگزاری جلسات با طراحی زیبا و کارآمد، دفتر کار را به یک مکان الهام‌بخش برای ایجاد و اشتراک گذاری ایده‌های نو تبدیل می کند.

ارتباط با آرین دکور در تلگرام

نکات مهم طراحی دفتر کار

 مطالعات نشان داده که ساده ترین تغییرات در دکوراسیون داخلی دفتر کار، میتواند راندمان کاری کارکنان را افزایش دهد. نورپردازی روشن و طبیعی، و یک ترکیب رنگ خاص در دکوراسیون دفتر کار شما، می تواند کاری کند که همه افراد مثل ساعت کار کنند. با توجه به این سه توصیه طراحی داخلی، راندمان کاری محیط کارتان را افزایش بدهید.

1-نورپردازی:

نورپردازی ضعیف باعث آزار چشم می شود که در نهایت منجر به خستگی و کاهش انرژی کارکنان شرکت می شود. نور طبیعی، بهترین نوع نورپردازی است. البته محیط های کاری بدون پنجره ای هم دیده شده که هیچگونه دسترسی به محیط بیرون ندارند ولی با نورپردازی اصولی، یک محیط جذاب و مناسب را برای کارمندان ایجاد کرده اند.

نورپردازی در دکوراسیون دفتر کار

2- ترکیب رنگ :

آیا می دانستید که از لحاظ علمی ثابت شده رنگ آبی باعث افزایش کیفیت کار می شود؟ به این خاطر که طول موج آن کم است. ذهن را آرام کرده و اجازه می دهد فرد روی کار خود تمرکز بیشتری داشته باشد. درنتیجه راندمان کاری بالا می رود. پس آگاهی از ترکیب رنگ در دکوراسیون اهمیت بسیاری دارد.

دکوراسیون دفتر کار

3- کاربرد طبیعت:

در تحقیقات اخیر ثابت شده که وقتی گل و گیاه جزئی از محیط کار کارمندان باشد، میزان استفاده از مرخصی های استعلاجی تا 19% کاهش می یابد. استفاده از مناظر سرسبز و گل و گیاه در طراحی دکوراسیون داخلی اداری باعث افزایش راندمان کاری می شود.برای بهره مندی بیشتر، تحول ایجاد کنید.شاید تبدیل یک محیط کار به فضایی با بهره وری بیشتر، کاری طاقت فرسا به نظر برسد. اما از آنچه که فکر می کنید راحت تر، سریع تر و کم هزینه تر است. از تجربه و مهارت طراحان و پیمانکاران متخصص در این زمینه  استفاده کنید و به منافع زیر دست پیدا کنید :

  • نورپردازی جدید که روشنایی و شادابی موثرتری به محیط می دهد.
  • سقف تمیز و روشن که انعکاس نور را بیشتر می کند.
  • کاغذ دیواری و ترکیب رنگ هایی که از لحاظ روانشناسی، تمرکز افراد را افزایش می دهند.

طراحی دفتر کار کارخانه

شرکت های پیشرو و نوآور به فضاهای منعطف و منحصر به فردی نیاز دارند که با شخصیت کارمندی و اداری آن ها سازگار باشد. در اینجا نمونه ای از طراحی دفتر کار کارخانه را مشاهده می کنید.

دکوراسیون دفتر کار کارخانه

در طراحی دفتر کار کارخانه ، روی کارمندان تمرکز شده که به صورت چندرشته ای کار کرده و گروه های مختلفی برای مشتریان تشکیل می دهند. در این بازسازی، به ویژگی های اصیل ساختمان احترام گذاشته شده. در حدی که به سقف و دیوارهای کهنه دست نخورده. همه اتاق های شخصی این شرکت، اتاقک های مستقلی هستند که مثل جعبه بین دو ستون قرار گرفته. نقشه L شکل ساختمان باعث ایجاد دو شاخه در ساختمان شده. در رأس L، میز منشی و پذیرش قرار گرفته که تقریبا یک سالن ورودی بدون سقف است که با راه پله به سالن انتظار متصل می شود. باقی این فضای دست نخورده به بخش های مختلفی تقسیم شده. این بخش ها شامل چند محوطه دلباز و خلاقانه و چند اتاقک شخصی برای جلسات خصوصی می شود.

طراحی اتاق کنفرانس در دفتر کار

خصوصیت اصلی این اتاق کنفرانس این است که افراد می توانند به راحتی و بدون نیاز به باز و بسته کردن درب تردد کرده و فقط در صورت لزوم درب اتاق را ببندند. برخی جلسات را میتوان در محیط باز برگزار کرد، اما بعضی از آن ها به صورت محرمانه بوده و در این شرایط است که درب کشویی بزرگ اتاق به کار می آید. این درب وقتی بسته می شود دقیقا شبیه یک دیوار می ماند. این اتاق طویل، ظرفیت برگزاری جلسات پرجمعیت را نیز دارد.

طراحی اتاق کنفرانس

درست است که خیلی از جلسات در محیط باز برگزار می شوند، اما بعضی از آن ها واقعا محرمانه بوده و نیاز به اتاق دربسته دارند. بنابراین طراحان فضای کوچکی مثل یک اتاق کنفرانس بسته تعبیه کردند. ویژگی چشمگیر این اتاق، صندلی های آبی رنگی است که با ذرات آبی روی ستون بیرون اتاق هماهنگی دارند.

اتاق جلسات در دفتر کار کارخانه

بقیه اتاق های شرکت مخصوص کارهای تک نفره یا گروه های کم جمعیت طراحی شده اند. مثل نیمکت ها و رول های کاغذی که محل یادداشت برداری، ترسیم و نوشتن ایده ها هستند!

طراحی دفتر کار کارخانه

میزهای بزرگ و طویل کافه تریا، مکانی مناسب برای تفریح گروهی کارمندان و گردهمایی عادی افراد است. البته این میز و صندلی ها کاربردهای مختلفی دارند. سالن استراحت این شرکت از تعدادی کاناپه چرم راحتی تشکیل شده.

طراحی فضای کار در کارخانه

در مجاورت این سالن، چند میزِ بازی قرار دارد. تعدادی میز کافه ای هم روبروی نیمکت طویلی به صورت قطاری قرار گرفته اند. این تجهیزات برای استراحت و گپ و گفت خودمانی کارمندان طراحی شده که می تواند منجر به خلق ایده های جدید و نوآوری های تازه شود. وجود سالن استراحت در پرورش فرهنگ تعامل و همکاری اهمیت بسیاری دارد. تفریح و بازی، به ذهن اجازه استراحت و خلق ایده های جدید را میدهد. در چنین فضای مفرحی، کارمندان می توانند همزمان کار و تعامل کنند.

دکوراسیون داخلی دفتر کار کارخانه

نمونه طراحی دکوراسیون دفتر کار 

این ساختمان متعلق به یکی از بزرگ ترین شرکت های بسته بندی میوه و آبمیوه  است که صادراتی گسترده و در سطح جهانی دارد. این شرکت در چند سال اخیر به دست نسل جوان واگذار شده تا از دنیای رقابت عقب نماند.

طراحی دکوراسیون شرکت مواد غذایی

تنها نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی آن نبود که باید تغییر می کرد، بلکه هویت اداری و نام حقوقی شرکت هم در این بین باید دستخوش تغییر می شد. همه این چالش ها توسط یک شرکت پذیرفته و انجام شد.

معماری داخلی شرکت مواد غذایی

اینجا دفتر اصلی شرکت است، پس این طراحی دکوراسیون شرکت مواد غذایی باید معرف و یادآور زندگی سالم باشد. رنگ ها، ساده و جسورانه ولی چشم نواز هستند. استفاده از مواد و تصاویر طبیعی، طراوت و شادابی یک زندگی سالم را برایمان تداعی می کند. اجزای مدرن و مینیمالی که در دکوراسیون به کار رفته، فضا را کمی از گذشته دور می کنند ولی بعضی از تصاویر و روایات همچنان به گذشته شرکت ادای احترام می کنند. اتاقک ها در حاشیه داخلی ساختمان قرار گرفته و از نور طبیعی بهره می برند، ولی به خاطر نوع نقشه کشی ساختمان ، اتاق های مشترک و عمومی در مرکز ساختمان قرار گرفتند.

 دکوراسیون شرکت مواد غذایی

همین موضوع باعث شد طراحان به فکر ساخت پنجره های سقفی بیافتند، تا اتاق های عمومی هم از نور و انرژی لازم برخوردار باشند. یکی از طبقات ساختمان، به بخش های اجرایی اختصاص داده شد. این طبقه که محل کار مدیران و محل رجوع مشتری هاست، دقیقا شبیه بقیه طبقات طراحی و دکور شده ولی از رنگبندی تیره و غلیظ تری در دکوراسیون آن استفاده شده است.

معماری داخلی شرکت مواد غذایی

4.6/5 - (9 امتیاز)