تا حالا شده پا در خانه ای بگذارید و حس کنید انرژی خیلی خوبی ندارد؟ بعضی اوقات منشأ این انرژی های بد خیلی واضح است مثل رنگ پوسته پوسته شده یا مبلمان مندرس، اما در بعضی مواقع ممکن است عوامل نامعلومی داشته باشد. همه می توانند انرژی خانه های مختلف را حس کنند، و هدف فنگ شویی هم ایجاد محیطی است که افراد در بر گرفته اش را از لحاظ سلامتی، ثروت و روابط محافظت کنند.صاحبان این منازل باید به فکر زیبا کردن خانه خود باشند.

زیبا کردن خانه

زیبایی خانه با سادگی

ظاهرا فنگ شویی فلسفه ضدشلختگی دارد که هزاران سال از فرهنگ مینیمالیسم امروزی جلوتر است. هر وسیله ای که در دوازده ماه اخیر استفاده نشده را دور بریزید، همینطور ضایعات و وسایل خراب و غیرقابل استفاده، چون این اشیا “باعث ایجاد موانع” می شوند و موجب جلوگیری از زیبا کردن خانه می شود.. جین لانگوف، موسس مشاوران مضامین فنگ شویی در سیدنی و ملبورن هم با این نظر موافق است. او می گوید : “اسباب و وسایل اضافه دست و پای شما را می بندد، سد راه شما و جریان انرژی می شوند، که در فنگ شویی مضر است. دیدن وسایل خراب و چیزهایی که دوست ندارید در گوشه و کنار خانه، انرژی منفی ایجاد می کند. این موانع را از سر راه بردارید تا انرژی جریان پیدا کند”.

ورودی خانه را گرم و صمیمی کنید.

ورودی خانه هم مانند دیگر نقاط آن باید عاری از به هم ریختگی و شلختگی باشد. اختصاص فضای کافی و مناسب برای کیف و کفش هم در این نقطه ضروری است. پیشنهاد می کنیم یک جسم زیبا در قسمت ورودی قرار بدهید که چشم مخاطب را به داخل خانه بکشاند، مثل یک میز طاقچه ای با گل. هرگز آینه را در مقابل درب ورودی نگذارید تا انرژی و فرصت ها را به بیرون خانه هدایت می کند. هیگینز توصیه می کند دقیقا روبروی درب ورودی، یک تابلو یا تصویر زیبا قرار بدهید تا انرژی مثبت و فرصت ها را به زندگی شما وارد کند.

چگونه خانه ی خود را زیبا کنیم

زیبا کردن خانه با رنگ آمیزی

رنگ آمیزی در زیبا کردن خانه تاثیر دارد. قبل از نقاشی کردن دیوار تزئینی روشن، کمی تامل کنید. در فنگ شویی هر رنگ با یکی از چهار عنصر زمین، باد، آتش و آب همراه است و می تواند انرژی های خاصی به محیط بدهد. ویگینز هشدار می دهد رنگی که در استفاده از آن باید خیلی احتیاط کنید، قرمز است. این رنگ آتشین به شدت قدرتمند است و نباید در آشپزخانه استفاده شود چون این اتاق به قدر کافی آتش به خود می بیند. در اتاق خواب هم نباید به کار ببرید چون به خوابی آرام کمک نمی کند. هردو متخصص ما به افراد توصیه می کنند از رنگ های خنثی که با خانه در هارمونی هستند استفاده کنند. در اتاق خواب از رنگ های آرامش بخش و غیرهیجانی استفاده کنید.

این مقاله را از دست ندهید: دکوراسیون خانه اجاره ای

مبلمان و اسباب خانه.

در چیدمان منزل دقت کنید. اجسام بزرگ مثل تخت و کاناپه باید کنار دیوارهای محکم و پهن قرار بگیرند چون حس حمایت را منتقل می کند. اگر در یک اتاق چندین کاناپه و مبل وجود دارد بهتر است آن ها را به شکل L بچینید، نه جلوی یکدیگر. این روش هماهنگی بیشتری دارد. لانگوف می گوید : “یک لابی ایجاد کنید و کف آن قالی بیاندازید. مبلمان آن را طوری بچینید که فضا را تعریف کند و آن را پر نگه دارد، اما برای تردد افراد هم فضای کافی باشد. اتاق های نشیمن را با اسباب خیلی بزرگ شلوغ نکنید”.

تزیین خانه

تاثیر دکوراسیون در زیبایی

تا حالا شده در یک گالری تابلویی را ببینید و با خود فکر کنید که جالب است، اما چنین چیزی را در خانه ام آویزان نمی کنم؟ در طراحی دکوراسیون داخلی هم باید دقیقا همین روش را پیش بگیرید و به زیبا کردن خانه کمک می کند. لانگوف می گوید : “آثاری هنری ای را انتخاب کنید که زیبا باشند و نسبت به آن ها حس خوبی داشته باشید. به طور کلی آثاری که در بازدیدکنندگان و ساکنان حس منفی ایجاد می کنند را استفاده نکنید.
اتاق مطالعه یا نشیمن، فضایی عالی برای گیاهان آپارتمانی است گل ها در فنگ شویی نماد بخت و اقبال خوب هستند، بهتر است از گل تازه استفاده کنید. لانگوف می گوید : “گل هایی مثل رز، ارکیده، نیلوفر آبی، داوودی، بابونه و میخک صدپر معانی مختلفی دارند و باعث سعادت و فرخندگی می شوند”. به طور مثال بابونه اقبال بلند و ثروت به همراه دارد، ارکیده برای عشق و باروری مفید است، و گل رز نماد ثروت و عشق است. گل و گیاه مصنوعی، تا زمانی که تمیز نگه داشته شوند ایرادی ندارد اما گل مرده و پلاسیده باید دور ریخته شود.

سال نوی چینی.

سال جدید خروس آتشین، چندین راهنمای بهسازی خانه به همراه دارد. Tai Sui یا همان دوک بزرگ، یک خدای چینی است که تغییر و تحول انرژی آن بستگی به تقویم نجومی دارد. در سال 2017 دوک بزرگ در طرف غرب می نشیند، یعنی در آن سمت خانه هیچ بازسازی یا محوطه سازی ای نباید انجام شود. ویگینز هشدار می دهد که در این سال به صورت فیزیکی رو به غرب قرار نگیرید. در صورت نیاز میز کارتان را جابجا کنید یا سر میز غذاخوری، موقعیت متفاوتی برای خود پیدا کنید. ایرادی ندارد هنگام نشستن پشت به غرب باشید، چون به این معنی است که دوک بزرگ پشت و پشتیبان شماست.

5/5 - (1 امتیاز)