مراحل بازسازی ساختمان چیست و از کجا باید شروع کنم؟

خرید خانه ای که نیاز به بازسازی دارد، معامله ارزانی خواهد بود اما تعمیر آن زمان و هزینه زیادی لازم دارد و ممکن است تبدیل به پروژه ای زمان بر و پر هزینه شود. اگر براساس این راهکارها عمل کنید و برنامه ای برای مراحل بازسازی ساختمان خود داشته باشد از پس آن برمی آیید.

در این مقاله ما نکاتی را خواهیم گفت که به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری برای بازسازی خانه خود داشته باشید

  • قبل از خرید همه چیز را بررسی کنید.

تمام گزارش های بازرسی که بخشی از فروش هستند را بخوانید و خانه را به دقت بررسی کنید. متوجه شوید که مشکلات خانه ساختاری هستند یا ظاهری. دیوارها نیاز به تعمیر یا جابجایی دارند؟ یا فقط نقاشی؟ آیا لوله کشی و برق کشی ها جدید و مدرن هستند یا خیر؟
اگر در خانه مورد نظر مدتی است که اقامت دارید، از بازرس بخواهید نگاهی به آن بیاندازد و قبل از شروع پروژه، مشکلات اساسی را پیدا کند. کمک می کند مجبور نباشید یک کار را دو بار انجام بدهید.

  • نظم را در تمامی مراحل بازسازی ساختمان فراموش نکنید.

 خانه خود را وجب به وجب بگردید و از تمام تغییراتی که می خواهید انجام بدهید لیست تهیه کنید. همه شماره تماس ها، ایده ها، زمان دقیق جلسات، کپی طراحی دکوراسیون داخلی و فایل قیمت ها را در یک مکان نگه دارید. از هر چیزی کپی بگیرید، حتی برنامه های کاری، همه آن ها را بایگانی کنید. حتی اگر نگاهی به آن ها نکنید، باعث می شود افرادی که با شما کار می کنند دقت بیشتری به خرج بدهند اگر نمی دانید که از کجا باید شروع کنید با کارشناسان ما در سایت آرین دکور همراه باشید.


با مداد از ایده های خود طرح بکشید. نیازی نیست کیفیت طراحی دکوراسیون داخلی مقیاس داشته باشد. می توانید فایل های گرفته شده از اینترنت یا مجلات باشد. اگر معمار یا پیمانکار دارید، این طراحی ها پایه مباحثه شما با آن ها خواهد بود.
کارهایی که خودتان انجام می دهید و کارهایی که به دست پیمانکار می سپارید را تعیین کنید. احتمالا بخشی از هر کاری را خودتان انجام می دهید. عموما کسی برای نصب جا حوله ای پیمانکار استخدام نمی کند، اما شاید نتوانید ورقه های سنگی بام طبقه دوم را به تنهایی نصب کنید.

  • بودجه بندی کنید

برای بودجه خود برنامه ریزی داشته باشید. تا مدتی بعد از خرید خانه و لوازم ضروری ای که داخل آن قرار می دهید، جیبتان خالی خواهد ماند. در مورد محل اقامتتان در طول دوره بازسازی ساختمان تصمیم گیری کنید. بررسی کنید که آیا در طول دوره پروژه می توانید در خانه یا بخشی از خانه بمانید یا نه. تا وقتی که اتاق خواب بوی رنگ خیس و فرش می دهد می توانید در اتاق نشیمن بمانید یا نه؟

مراحل بازسازی ساختمان

رویکرد خود را برنامه ریزی کنید. برخی قسمت های بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی خانه می تواند در هر زمانی رخ بدهد اما بعضی از کارها به وقوع دیگر اتفاقات بستگی دارند. تمام موارد ضروری را تعیین و شناسایی کنید. مشکلات امنیتی که باید در اسرع وقت حل شوند را شناسایی کنید مثل پنجره شکسته. همچنین مشکلاتی که در صورت حل نشدن باعث ایجاد دردسر در آینده می شوند مثل چکه کردن سقف.
سعی کنید پروژه های مرتبط را همزمان انجام دهید. به طور مثال اگر فرش یا هر کفپوش دیگری که دارید را برداشته اید، از این فرصت استفاده کنید و صدای جیر جیر کف، خرابی رطوبت یا هر ایراد دیگری که به کف زمین وارد شده را رفع کنید.

این مقاله را از دست ندهید: انجام خدمات بازسازی در تهران

توصیه های مهم قبل از شروع مراحل بازسازی ساختمان

-در مراحل خاص، کل پروژه یا بخشی از آن به خود فرصت بدهید. بازسازی ساختمان کاری زمان بر است.
– تمیز کردن و نقاشی جزء سریع ترین و کم هزینه ترین راه های رسیدگی و بهتر کردن خانه است. حتی اگر راهکاری داخلی و جزئی است که قبل از دستیابی به بازسازی کامل پیش می آید، سعی کنید چیزی که وجود دارد را تمیز کنید.
هشدار :
– هنگام بازسازی ساختمان باید مجوزات لازم را گرفته و مطابق با قوانین شهرسازی پیش بروید. البته اخذ جواز بازسازی کار آسانی است و احتیاج به صرف زمان و هزینه ندارد.

در سال 2014 بعد از تکراری شدن اولین خانه مان، اقدام به خرید دومین خانه خانوادگی مان کردیم. این خانه ویژگی های جذابی داشت، چشم انداز زیبا و هویتی چشمگیر. می دانستیم که با وجود دیوارهای سبز بیمارستانی و آشپزخانه دهه 1990 دلگیرش، پتانسیل خاصی دارد. همچنین می دانستیم که برای بهره وری حداکثر از آن باید چه کارهایی انجام بدهیم. یک عرشه پشتی پوشیده اضافه کردیم که چشم انداز سرسبز را از دست ندهیم، آشپزخانه را بزرگ و به روز کردیم و یک حمام خانوادگی جدید اضافه کردیم. بازسازی خانه ما مثل همه پروژه های این چنینی با اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه شروع شد، فانتزی سبک های مختلف برای هر عنصر مجزا. حتی من یک کلکسیون از صفحات محبوبم در کاتالوگ Home Beautiful هم جمع آوری کرده بودم.
بعد از آغازی اشتباه که منجر به شکستن دست سازنده ما شد، سرانجام در اواخر سال گذشته پروژه شروع شد و بعد از اتمام عرشه و گسترش آشپزخانه، به اوج خود رسید. در این مرحله به تخریب دیوارها، زمین، پنجره و سرانجام زوال عقل من هم رسیدیم. با اینکه در حال حاضر خستگی کار از تن همه ما در رفته و از خانه جدید و بزرگ خود راضی هستیم، این پنج اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه که ممکن است برای هر پروژه ای پیش آید را با شما درمیان می گذارم و امیدوارم در این راه به شما کمک کند.

بازسازی منزل با آرین دکور

شرکت های معتبر بسیاری در زمینه بازسازی و طراحی داخلی در سطح شهر وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین شرکت را در این زمینه پیدا کنید تا تمامی خواسته های شما در بازسازی و طراحی داخلی منزل را برآورده کند، بهتر است تجربه کاری آن شرکت و نمونه کار هایشان را بررسی کنید. شرکت آرین دکور متشکل از مهندسین مجرب و متخصص می تواند در این راه همراه شما باشد و کار 0 تا 100 بازسازی منزل شما را به نحو احسن انجام دهند. شما می توانید با مشاورین مجموعه ما در ارتباط باشید و در خواست خود را با ما در میان بگذارید.

ارتباط با آرین پاراکس در تلگرام

اتفاقات غیرمنتظره در مراحل بازسازی ساختمان چیست ؟

1-کارگران شما را در هر حالتی خواهند دید.
شاید در اوایل کار، صبح زود بیدار شوید و آماده اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی خانه شوید. اما بعد از چند ماه زندگی در خانه ای که از هفت صبح در هر اتاق آن یک نفر مشغول به کار است، حریم خصوصی از بین می رود. نه به طور حتم، اما احتمالا در چنین شرایطی شما را خواهند دید : در توالت، با لباس خواب و موهای به هم ریخته، صورت نشسته و تازه از خواب پا شده، و شاید هم با حوله حمام و … . خانه تان دیگر فقط متعلق به شما نیست، پس به حضور تمام این افراد عادت کنید و سعی کنید ریلکس باشید. اگر بودجه کافی دارید در این مدت نقل مکان کرده و همه را از شرمندگی نجات بدهید.
2- استرس زندگی زناشویی بیشتر شده و حداقل یک بار دعوا خواهید کرد.
بازسازی منزل، پروژه ای پر استرس است. باید برای اتفاقات غیرمنتظره و پیش نرفتن برنامه ها طبق روال و کاغذ بازی های بی انتها صبر و تحمل زیادی داشته باشید. هرکسی نقطه جوشی دارد. سرانجام بعد از هفته ها شلختگی و استفاده از توالت مخصوص کارگران و نداشتن سینک آشپزخانه، پس از دیدن کفش های کثیف پسرم در بشقاب های تمیز غذا خونم به جوش آمد. فحش و ناسزا و احتمالا اشک زیادی در کار بود اما به خاطر ابر قرمزی که از عصبانیت جلوی چشمانم بود، چیز زیادی یادم نمی آید. یک کارتن اسپاگتی خام را روی زمین کوبیدم و بعد مجبور شدیم برای شام به رستوران برویم، دوباره. در همین راستا به نکته بعدی می رسیم…
3- احتمالا اضافه وزن پیدا می کنید.
زندگی در محیطی به هم ریخته و کثیف بدون سینک آشپزخانه و میزی که بتوان روی آن آشپزی کرد، مصرف مقدار زیادی سوسیس و فست فود در پی خواهد داشت. مگر اینکه یک مرد آهنین با اراده ای از سنگ باشید. در چنین دوران پر استرسی، مصرف نوشیدنی و شکلات زیاد می شود. به خصوص اگر یخچال را در پذیرایی بگذارید و به راحتی در دسترس باشد. نداشتن سینک/اجاق/کابینت امکان آشپزی را از شما می گیرد. من از داشتن این بهانه ها برای آشپزی نکردن لذت می بردم. اما این موضوع دائمی نیست. دوستان و اعضای خانواده هم غذاهای خانگی زیادی برایمان می آوردند که جای تشکر دارد.
تصویری از آشپزخانه در حال بازسازی :

 

مراحل بازسازی خانه

تصویر قبل از بازسازی

اگر به دنبال پیمانکار بازسازی ساختمان هستید کلیک کنید

 

تصویر نهایی از آشپزخانه :

بازسازی خانه

تصویر بعد از بازسازی

4- از تصمیم گیری مداوم خسته می شوید و دست از نگرانی برمی دارید.
از رنگ دوغاب گرفته، دستگیره درب، انواع و اقسام رنگ سفید، تا جای نصب پریز برق، همه این تصمیمات شما را خسته می کنند. تا جایی که دیگر به چیزی اهمیت نمی دهید. ما هم بعضی اوقات تصمیمات اشتباه می گرفتیم. الان که به کاشی مشکی براق آزاردهنده کف حمام نگاه می کنم (چون دیگر طاقتمان طاق شده بود)، می دانم هر کس دیگری که با پروژه بازسازی خانه و اتفاقات غیرمنتظره در زمان بازسازی منزل سر و کار داشته هم درباره بعضی عناصر همینجوری تصمیم گیری کرده. بعضی وقت ها فقط باید یک چیزی را انتخاب کنید. کاشی های مشکی به کنار، حمام ما در حال حاضر نسبت به رنگ صورتی اوایل دهه 1990 که قبلا داشت وضعیت خیلی بهتری دارد. پس تقریبا این موضوع را فراموش کردم.
5- بیشتر وقتتان در فروشگاه های مختلف سپری می شود.
ما اغلب آخر هفته ها را در بین قفسه های مختلف فروشگاه های لوازم تعمیراتی و ساختمانی، صرف خرید ابزار و لوازمی کردیم که تا قبل از شروع این پروژه از وجود آن ها خبر نداشتیم. تقریبا هر آخر هفته هم به کباب کردن سوسیس مشغول بودیم که بدون شک نکته شماره سه را دنبال می کند.

چگونه در کوتاهترین زمان پروژه بازسازی را تمام کنیم؟

مدیریک شرکت طراحی داخلی  پنج توصیه مهم برای بازسازی ساختمان در کمترین زمان دارد :
1-تجسمی روشن ایجاد کنید.
یک تصویر واضح و کامل از نتیجه مورد نظرتان ایجاد کنید. و قبل از اجرای طرح، تصمیمات خود را قطعی کنید.
2- پیمانکار بازسازی خود را هرچه زودتر مشخص کنید.
زودتر از هر کاری، معاملات خود را زمانبندی و تنظیم کنید تا مراحل کار هرچه راحت تر و سریع تر پیش بروند.
3- همه افراد باید از مسائل آگاه باشند.

در طول مسیر پروژه، هدف و تصویر ذهنی خود را برای بقیه ترسیم کنید.
4- متکی به نفس باشید.
به هوش خود اعتماد کنید. همه افرادی که در کنار شما در پروژه دخیل هستند به شما می گویند که برخی کارها غیرممکن است یا روشی که شما می خواهید نتیجه نمی دهد. محکم و استوار باشید، هدف نهایی طرحی که در ذهن دارید را حفظ کرده و همان را درخواست کنید.
5- انعطاف پذیر باشید.
بخشی از پروژه بازسازی ساختمان ، به تعویق افتادن کارها و موجود نبودن برخی اقلام است. در این راه کمی منعطف باشید و قبول کنید وقتی کارها براساس پیش بینی ها پیش نمی روند، ممکن است نتیجه ای بهتر از برنامه ریزی شما داشته باشند.

 

5/5 - (2 امتیاز)