بهتر نیست زمستان خود را با این خلوتگاه رویایی و دنج و ارگانیک که در یکی از ارتفاعات کوه ساخته شده تمام کنیم؟ این اقامتگاه کوهستانی، در کوه های آلپ ایتالیا بازسازی شده و تصویر جدیدی از اقامتگاه های گردشگری در ارتفاعات را به ما ارائه می کند. این پروژه طراحی کلبه با چوب تلفیق سنت و راحتی و کیفیت و از همه مهم تر، استقامت انجام شده.


طراحی کلبه با چوب بازسازی و طراحی با چوب
در ساخت و طراحی کلبه با چوب فاکتورهای مهمی همچون رعایت محدوده کوه های اطراف، سنت های محلی و ارتباط مستقیم با طبیعت منطقه را رعایت کردند و تجربه جدیدی از یک خلوتگاه کوهستانی را رقم زدند. این تیم همچنین جزئیات ریزتری از قبیل ارگانیک بودن همه مصالح، نبود نورپردازی مصنوعی در مسیرهای متصل کننده کلبه ها (جلوگیری از آلودگی نوری و ایجاد امکان لذت بردن از آسمان پرستاره)، ممنوعیت تردد اتومبیل (مسافران در فصل تابستان توسط اتوبوس هتل و در زمستان توسط ماشین برف روبی منتقل می شوند) و … را نیز در نظر گرفتند. همه این تلاش ها در راستای مقاوم سازی ساختمان و البته جلوگیری از صدمه زدن به طبیعت بکر انجام شده.
بازسازی و طراحی کلبه با چوب
کلبه های ییلاقی، از آغل های قدیمی بازسازی شدند و ظاهر سنتی و معاصری دارند. برای انجام بازسازی منزل ویلایی ، هیچ یک از سازه های اصلی دست نخورده. چیدمان و طراحی ساختمان هم همچنان یک محیط سنتی و تاریخی در دل دهکده ای کوچک را تداعی می کند. سردرهای اصیل کلبه ها، با تخته های چوبی یکسره و محکمی ساخته شده اند و طرح حفره دار بازیگوشانه ای دارند. وقتی کرکره ها بسته باشند (که باتوجه به آب و هوای منطقه زیاد اتفاق می افتد)، نور از توی حفره ها به داخل کلبه ها می تابد و بازی جذابی از نور و سایه به وجود می آورد. در عین حال این تخته ها درمقابل سرمای سوزناک منطقه از محیط داخل ساختمان جلوگیری می کنند.
بازسازی و طراحی کلبه چوبی

بازسازی و طراحی ویلا با با چوب

طراحی و معماری با تخته های چوبی یکسره، فقط مختص بیرون کلبه ها و ساختمان نیست. داخل اتاق ها به لطف تلفیق بافت های غنی مانند روکش های مخمل و ابریشم، عناصر فلزی شکل داده شده، پرده های ضخیم، پارچه های کتان و … از محیط دنج و صمیمی و آرامش بخشی برخوردار هستند. اما مهم ترین نقش را در طراحی داخلی اتاق ها، عنصر چوب ایفا می کند. سازه های سفارشی و دست ساز چوبی متعددی در این اتاق ها به چشم می خورد که زیبایی و حس خوب عناصر ارگانیک را به بیننده منتقل می کنند و جذابیت کل مجموعه را صدچندان می کنند.

طراحی داخلی ساده و شیک طراحی داخلی با چوب

 

این نوشته را از دست ندهید: طراحی و بازسازی ویلا با چوبنوسازی کلبه چوبی اجرای چوب در بازسازی کلبه طراحی و بازسازی کلبه با چوب ترکیب رنگ مشکی با چوب در طراحی کلبه ترکیب رنگ مشکی با دکوراسیون چوبی کلبه مینیمال چوبی استفاده از چوب در طراحی داخلی کلبه

طراحی کلبه چوبی ویلایی

طراحی سقف ویلا با چوب ،هروقت حرف از سقف های ناصاف می شود، یک اسم بیشتر از بقیه جلب توجه می کند: سقف کلیسایی. برای درک این عبارت باید ریشه آن را بررسی کنیم. همه معنی آن در نامش نهفته است. این سبک سقف زنی در ساخت کلیساهای جامع بسیار محبوب بوده به همین خاطر نام این دسته از ساختمان ها روی این نوع سقف ها مانده. اما امروزه این سقف ها در سبک های مختلف معماری از جمله ساختمان های مسکونی به کار می روند، نه فقط کلیساهای جامع. به همین دلیل ما تعدادی از پروژه هایی که حول محور این عنصر ساخته شده اند را برای شما گردآوری کردیم.
اولین پروژه، یک خانه مسکونی دو طبقه و زیبا در شهر کالیفرنیاست که به سبک معاصر ساخته شده. جالب ترین نکته در معماری این خانه برای ما، سقف آن است که همه ویژگی های لازم یک سقف کلیسایی عادی را دارد، به علاوه چند ریزه کاری سفارشی و جالب دیگر. همانطور که می بینید، تقارن مهم ترین ویژگی سقف می باشد. این سقف از دو سطح با شیب یکسان که در میانه به هم رسیده اند تشکیل شده.

طراحی کلبه چوبی ویلایی

نمونه سقف کلبه چوبی

طراحی شیک کلبه با چوب

دو سطح شیبدار طراحی سقف ویلا با چوب ، باعث به وجود آمدن یک شیار در وسط می شوند. البته این سقف می تواند ویژگی های مختلف دیگری مثل تیرچه اضافی یا فلزات پیدا که تضاد زیبایی با تیرچه ها به وجود می آورند نیز داشته باشد. همه این توضیحات ما را به پروژه بعدی میرساند: یک خانه ییلاقی دو طبقه طراحی سقف ویلا با چوب در این خانه، نقطه کانونی اصلی در طراحی داخلی و نقشه کشی ساختمان آن می باشد.

طراحی ساده و شیک کلبه چوبی جنگلی

طراحی سقف ویلا با چوب
شاید خیلی مرتفع تر از سقف های معمولی باشد، اما طراحی سقف ویلا با چوب از سبک بسیار خاص و ویژه ای برخوردار است. چون شیب و شکل اصلی بام خانه را به نمایش گذاشته، و با ایجاد یک نوع حس راحتی و آشنایی، تاثیر نمایشی شدیدی که سقف های بلند در خانه می گذارند را خنثی می کند. اما در مورد این خانه مسکونی و معاصر باید بگوییم که اوضاع کمی پیچیده تر است. سطوح شیبدار و شیار میانی، ظاهری دنج و تقریبا قدیمی به خانه داده اند. اما وجود تضادهای بصری و مینیمال بودن سقف، تاثیری نمایشی در محیط خانه گذاشته.

سبک خاص سقف کلبه چوبی

آیا سقفی که در عکس بعدی می بینید شما را به یاد مکان خاصی نمی اندازد؟ مثلا یک تعمیرگاه اتومبیل؟ شاید اینطور نباشد ولی داستانی که پشت این سقف کلیسایی است برای ما جذاب است. خانه دنجی که در تصویر می بینید با تلاش و همت یک معمار خوش سلیقه به این نقطه رسیده وگرنه این ساختمان متروکه ای بیش نبود. این معمار با یک نگاه پتانسیل ساختمان را کشف کرد و از همه ویژگی های زیبای آن به نفع خود استفاده کرد. طراحی سقف ویلا با چوب ، تیرچه های چوبی سقف و کفپوش بتنی خصوصیاتی هستند که در بازسازی دست نخورده باقی ماندند.

نمونه طراحی کلبه چوبی
حتما تا الان درک کاملی از طراحی سقف ویلا با چوب  به دست آورده اید. درست است که هیچ دو نسخه یکسانی در دنیا وجود ندارد اما همه آن ها از یک سری خصوصیات مشترک و کلیدی برخوردار هستند. خصوصیاتی مثل سطوح شیبدار متقارن، یا اینکه قادر هستند بدون ایجاد اختلال در فضای دنج و دلنشین خانه، آن را بزرگ تر و نمایشی تر نشان بدهند.عده ای معتقدند طراحی سقف ویلا با چوب و طراحی سقف ویلا با چوب فرقی باهم ندارند. شاید این حرف در بعضی موارد صحیح باشد اما تفاوت های اساسی این دو سقف را نیز نمیتوان نادیده گرفت. سقف طاقدار لزوما متقارن نیست چون می تواند فقط یک سطح شیبدار داشته باشد. همچنین انحنا یا قوس هایی دارد که در سقف کلیسایی مجاز نیست.

در طراحی بسیاری از ساختمان های مختلف، سقف کلیسایی جایگاه منطقی و مناسبی دارد. همانطور که اشاره کردیم، هر طراحی یا سازه ای خصوصیات خاص خود را دارد. به عنوان مثال ارتفاع، مواد مصرفی، پرداخت و رنگ، ویژگی هایی هستند که می توانند در هر مورد متفاوت باشند.

سقف ویلای چوبی
تشابه سقف کلیسایی و طراحی سقف ویلا با چوب  تا حدی است که بعضی اوقات تشخیص آن ها کار سختی می شود. معمولا به وسیله طول دقیق سطوح شیبدار، یا زاویه و شکل دقیق بام خانه و شکل کلی سقف میتوان آن ها را از هم تشخیص داد. به عنوان مثال سقفی که در عکس زیر می بینید را در نظر بگیرید، آیا می توانید سبک آن را تشخیص بدهید؟

نمونه طراحی سقف ویلا چوبی
طراحی سقف ویلا با چوب  و کلیسایی هردو برای نصب پنجره های سقفی مناسب هستند. درواقع انگار جای پنجره سقفی روی سقف شیبدار است چون حجم زیادی از نور خورشید را وارد خانه کرده و چشم اندازی رویایی از آسمان شب ایجاد می کنند. البته به شرطی که تمیز باشند.

طراحی سقف ویلا با چوب
راهکارهای جالب زیادی برای سوءاستفاده از یک سقف کلیسایی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید با استفاده از تیرچه یا چراغ و لوسترهای سقفی خاصی، از ذات و طبیعت نمایشی و تاثیرگذار آن استفاده بهینه بکنید. مثل اتاق غذاخوری خارق العاده ای که در زیر می بینید.در بسیاری از موارد طراحی و دکوراسیون داخلی، جمله “هرچه کمتر، بهتر” صدق می کند. این قانون شامل سقف های کلیسایی هم می شود. هرچه طراحی این سقف ساده تر باشد، تاکید بیشتری روی ارتفاع و عناصر ساختاری آن می شود. یعنی جزئیات ریز خیلی به چشم نیامده، و این عناصر اصلی هستند که شمع مجلس شده و جلب توجه می کنند. عناصری که معرف سبک و مدل سقف هستند.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)