این روزها اکثر تلویزیون ها روی دیوار نصب می شوند، اما طراحی دیوار پشت تلویزیون ایده آل و انتخاب بهترین نقطه ممکن برای نصب تلویزیون خیلی کار راحتی نیست. به کمک این هشت راهکار می توانید منظره ای زیبا و راحت از دیوار تلویزیون خود به نمایش بگذارید.

ایده برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

برای طراحی دیوار پشت تلویزیون خانه‌تان، می‌توانید از ایده‌های متنوعی استفاده کنید تا این فضا را جذاب و منحصر به فرد کنید. در زیر، چند ایده برای طراحی دیوار پشت تلویزیون آورده شده است:

  1. طراحی دیوار پشت تلویزیون با کمد
  2. قابگیری دور تلویزیون
  3. نصب تلویزیون در تو رفتگی
  4. قرار دادن tv در مرکز خانه
  5. طراحی دیوار پشت تلویزیون در کنار شومینه
  6. تلویزیون در بالای شومینه
  7. نصب قاب عکس بر روی دیوار پشت تلویزیون
  8. پنل مخفی برای tv

در ادامه هر کدام از این موارد را بیشتر توضیح می دهیم.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با کمد

با این کار یک تیر و دو نشان می کنید. هم برای وسایل باارزشتان کمد مخصوص می سازید، هم تلویزیون خود را با کشو و کابینت هایی که اندازه مناسب دارند قاب می گیرید. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این تلویزیون تنها جسم روی دیوار است، اما وقتی درب های دو طرف آن باز شوند قفسه های توکار دیوار را می بینید.

قفسه هایی که در زیر می بینید به صورت سفارشی ساخته شده و یک جای مخصوص برای نصب تلویزیون و سیستم صوتی دارد.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با چوب
وسایلی که روی قفسه های مربعی اطراف این تلویزیون چیده شده اند، به این نشیمن سفید کمی رنگ و لعاب می دهند.

طراحی دیوار پشت تلویزیون
دور تا دور تلویزیون بعدی کاملا محاصره شده. یک طرف کابینت های سفید، چند کشو در پایین و طرف دیگر قفسه های جلوباز به چشم می خورد.

جدیدترین دکور تلویزیون

اگر فضای کمی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله طراحی داخلی آپارتمان کوچک را حتما بخوانید

قابگیری دور تلویزیون

طراحی دیوار پشت تلویزیون  با استفاده از قاب گیری دور تلویزیون باعث می شود این وسیله بیشتر به چشم بیاید، انگار دقیقا همانجایی قرار دارد که باید باشد. این نوارهای چوبی در اندازه های دقیق بریده شده و دور تا دور تلویزیون و سیستم صوتی را محاصره کرده اند. با این کار، تلویزیون به مهم ترین ویژگی اتاق تبدیل شده.

دیوار پشت تلویزیون جدید
این دیوار سیاه و سفید و پنل چوبی اش، چهارچوب زیبایی برای تلویزیون به وجود آورده و آن را در مرکز توجه قرار داده اند.

طراحی دکور دیوار پشت تلویزیون

نصب تلویزیون در تو رفتگی

اگر تلویزیون را داخل یک تورفتگی نصب کنید و آن را با بقیه دیوار کاملا همسطح کنید، هم یک قاب زیبا برای آن درست کرده اید و هم کل این مجموعه مثل یک اثر هنری به نظر می آید. فرو رفتن تلویزیون داخل دیوار باعث می شود در مواقعی که خاموش است کمتر به چشم بیاید و توجه بیننده به باقی جزئیات اتاق معطوف شود.

کل سیستم صوتی و تصویری این خانه، داخل یک طاقچه تورفته نصب شده و دور تا دور آن با قاب و قفسه پوشیده شده. درنتیجه تلویزیون به چشمگیرترین نقطه اتاق تبدیل شده.

دکور پشت تلویزیون

قرار دادن tv در مرکز خانه

اگر می خواهید هنگام تماشای تلویزیون حواستان به چیزهای دیگری نظیر وسایل دکوری و تزئینی دیوار پرت نشود، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و اطراف آن را با حداقل وسایل دکوری تزئین کنید. یا اصلا هیچ وسیله ای اطراف آن قرار ندهید. به این می گویند یک دیوار تلویزیون مینیمال. طراحی ساده و عاری از هرگونه وسیله اضافی که هنگام تماشای فیلم حواس شما را پرت کند.
در این نشیمن ساده و مینیمال، تلویزیون به نقطه کانونی تبدیل شده.

دکور پشت تلویزیون
تعداد کمی لوازم دکوری اطراف سیستم صوتی و تصویری این نشیمن سفید و قرمز قرار گرفته، درنتیجه همه نگاه ها به تلویزیون خواهد بود.

دکور پشت تلویزیون
دیوار بتنی این نشیمن، تلویزیون را در مرکز توجه قرار داده.

طرح دیوار پشت تلویزیون
دیواری که پشت تلویزیون این خانه قرار دارد، برای مخفی کردن دفتر کاری که در وسط اتاق قرار دارد ساخته شده. اطراف این تلویزیون فقط دیوار و کرکره وجود دارد که باعث می شود صفحه نمایش آن در مرکز توجه قرار بگیرد.

دیوار پشت تلویزیون

طراحی دیوار پشت تلویزیون در کنار شومینه

یکی دیگر از نقاطی که برای نصب تلویزیون مناسب است، کنار شومینه است. اگر هردو در ارتفاع یکسان باشند، یک نوع پیوستگی و جذابیت در محیط ایجاد می کنند. مجاورت تلویزیون و شومینه یک فضای دنج و صمیمی به شما می دهد، می توانید در کاناپه خود فرو بروید و تلویزیون تماشا کنید.

دکور پشت تلویزیون با ام دی اف
تلویزیون در بالای شومینه

این گزینه هم مزایای راهکار قبلی را دارد. نصب تلویزیون در بالای شومینه، فضا را چند بُعدی کرده و ارتفاع سقف را بیشتر نشان می دهد، یک فضای گرم و نرم و دنج به وجود می آورد و ساعات استراحت شما را دلپذیرتر می کند.
این تلویزیون بالای شومینه نصب شده و یک نمای دنج و صمیمی به محیط داده.

دیوار پشت تلویزیون جدید
همانطور که می بینید، نصب تلویزیون در چنین ارتفاعی، تماشای آن را بسیار راحت تر می کند.

طراحی دکور پشت تلویزیون

تلویزیون این اتاق، در یک تورفتگی کم عمق و بالای شومینه باریکی قرار گرفته که فضا را به شدت صمیمی و دنج کرده.

دکور شیک پشت تلویزیون

طراحی دیوار پشت تلویزیون با قاب عکس

اگر تلویزیون را در کنار چند تابلوی هنری نصب کنید، هم کمتر به چشم می آید، هم دیوار هنری شما پر می شود.
این تلویزیون و بلندگوی آن، عضوی از این دیوار گالری بوده و به عرضه تابلوهای هنری هدف می بخشد. همانطور که می بینید نصب آن ها روی این دیوار، نظم تابلوها را به هم نزده. درواقع هماهنگی خوبی باهم دارند.

طرح دیوار پشت تلویزیون
در مورد بعدی می بینید که هردو طرف تلویزیون با تابلوهای هنری پوشیده شده. این کار، به دکوراسیون منزل توازن بخشیده و خود تلویزیون را به یک اثر هنری تبدیل می کند.

قاب بندی دیوار پشت تلویزیون

پنل مخفی برای tv

شاید اصلا نخواهید تلویزیون خانه تان در مرکز توجه باشد. در این صورت می توانید آن را در نقطه ای نصب کنید که به راحتی قابل پوشش و مخفی کردن باشد. مثلا با یک پرده یا درب کشویی یا یک اثر هنری. با این کار به راحتی به تلویزیون دسترسی خواهید داشت اما در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، مجبور نیستید صفحه سیاهش را ببینید.
تلویزیون این اتاق، پشت پنلی مخفی می شود که در ترکیب دیوار گم می شود.

دکور دیوار پشت تلویزیون با پنل مخفی

5/5 - (2 امتیاز)