همه ما می دانیم که یک فضای 30 مترمربعی، فضای بزرگی نیست و به احتمال زیاد جای کافی برای همه امکانات و لوازم ضروری زندگی روزمره را ندارد. اما بعضی اوقات ما انسان ها دوست داریم خلاف حرف خودمان را ثابت کنیم، و در همین راستا بود که ما این آپارتمان کوچک و جمع و جور میلانی را برا نمونه از یک طراحی دکور خانه 30 متر مربعی پیدا کردیم. این آپارتمان شاید کوچک باشد ولی بسیار دلباز و جادار و به طرز حیرت انگیزی مرتب است.
طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
هیچ یک از کاربری های ضروری در این طراحی از قلم نیفتاده. این آپارتمان شامل آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب، حمام و حتی اتاق غذاخوری هم می شود. طراحی داخلی این خانه به عهده شرکتی بوده که در معماری، طراحی محوطه و مهندسی تخصص زیادی دارند و معمولا پروژه های خود را در 6 مرحله تمام می کنند. قبل از اتمام هر مرحله، رضایت و اجازه مشتری را جلب کرده و سپس به مرحله بعدی می روند.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی

این مقاله را از دست ندهید: بازسازی آپارتمان کوچک
نگرانی اصلی شرکت در مورد این پروژه طراحی دکور خانه 30 متر مربعی به خصوص، در نظر گرفتن همه کاربری ها و بخش های ضروری و اختصاص دادن فضای کافی به انباری بود. هیچکدام از این کارها نباید سد راه دلباز بودن خانه و ورود نور طبیعی به داخل آن میشد.
درب ورودی خانه رو به اتاق نشیمن و آشپزخانه باز می شود. هردو اتاق در درازای یک دیوار مشترک واقع شده اند. با اینکه جای زیادی برای تردد باقی نمانده ولی فضای خانه خفه و تَنگ نیست. اتاق نشیمن کوچک است و عموما از یک نیمکت تشکیل شده که در ادامه کانتر آشپزخانه قرار گرفته.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی

 

بالای نیمکت یک کابینت دیواری جلوبسته نصب شده، و بالای کابینت یک قفسه جلوباز قرار دارد که مخصوص نمایش گلدان و دیگر لوازم دکوری است. خود درب ورودی با تعداد زیادی کشو و کابینت محاصره شده که بعضی از آن ها جلوبسته و بقیه جلوباز هستند.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
فضای انباری آشپزخانه هم به شکل کابینت های زمینی و دیواری بوده و فقط مختص این اتاق می باشند. سطح کانتر آشپزخانه خیلی وسیع نیست ولی یک سینک ظرفشویی و گاز رومیزی را در خود جای داده. بخش پایین این کابینت هم به فِر توکار زیرِ اجاق گاز اختصاص دارد.
دیوارِ روبروی آشپزخانه و نشیمن، متحرک بوده و اتاق خواب، حمام و اتاق غذاخوری را در پشت خود مخفی کرده. اتاق خواب در نیمه بالایی، یعنی در شیروانیِ این فضا قرار دارد. تنها بخش این دیوار که خم می شود، بخش بالاییِ آن است و با خم شدنِ خود، چیزی شبیه پنجره به وجود می آورد.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
در طراحی دکور خانه 30 متر مربعی ما اتاق خواب این خانه کوچک بوده و شامل یک تشک و تعدادی چراغ توکار می شود. اما چیزی که در نگاه اول به چشم نمی آید این است که این تشک روی یک سکوی وسیع قرار داده شده، سکویی که درواقع سقف یک انباری مخفی محسوب می شود. با بلند کردن سکو، یک اتاق کوچک که مخصوص پرو و نگهداری لباس می باشد نمایان می شود. حمام و سرویس بهداشتی هم پشت دیوار مشکی قرار دارد.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
پله هایی که به محل خواب منتهی می شوند قابل جمع شدن هستند. یعنی در مواقعی که نیازی به آن ها نباشد از سر راه برداشته می شوند. وقتی این پله ها زیر سکو جمع شوند، یک دیوار تاشوی دیگر هم به دیوار موجود اضافه شده و اتاق خواب را کاملا از اتاق غذاخوری مجاور جدا می کند.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
همانطور که در تصاویر می بینید، روی بعضی از دیوارها و درب کابینت ها حفره هایی وجود دارد که نور بیشتری وارد اتاق خواب کرده و فضای آن را دلپذیرتر می کنند.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
اتاق غذاخوری این خانه، فضای کوچک بین جای خواب و دیوار بیرونی ساختمان است که چند پنجره کوچک و یک میز غذاخوری 4 نفره دارد. با توجه به دکوراسیون ساده و تنوع پذیرِ این قسمت از خانه، میتوان از این فضا به عنوان دفترِ کار خانگی هم استفاده کرد و میز غذاخوری را به عنوان میز کار در نظر گرفت.
طاقچه کوچک جلوی پنجره جای خوبی برای نگهداری وسایل کار در خانه، قرار دادن گلدان یا هر وسیله دکوری دیگری می باشد.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی
با توجه به همه توضیحاتی که از طراحی دکور خانه 30 متر مربعی ارائه شد شاید الان راحت تر درک کنید که چطور می توان یک فضای 30 مترمربعی را به یک خانه دنج و جادار برای یک یا حتی دو نفر تبدیل کرد. با وجود ابعاد کوچکش، این آپارتمان از تعداد زیادی کمد و کابینت، طراحی داخلی هوشمندانه و بهینه، و دکوراسیون داخلی زیبا برخوردار است.

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی

طراحی دکور خانه 30 متر مربعی

 

5/5 - (4 امتیاز)