بازسازی ساختمان و یا دوباره ساختن آن، یکی از روش‌هایی است که امروزه اغلب مردم به دنبال آن هستند. در واقع امروزه با توجه به شرایط اقتصادی، طراحی و بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها نسبت به عوض کردن ساختمان هزینه‌ای بسیار کمتر دارد. به طور کلی فردی که تصمیم می‌گیرد ساختمان خود را بازسازی کند، باید از ابتدای پروژه تا انتهای آن را به یک شرکت معتبر و حرفه‌ای بسپارد تا در نهایت به یک ساختمان بازسازی شده ایده‌آل برسد. آرین دکور، یکی از شرکت‌های مهندسی معتبر و با سابقه در زمینه طراحی داخلی، بازسازی، دکوراسیون و غیره می‌باشد.

طراحی داخلی و بازسازی ساختمان

طراحی داخلی و بازسازی ساختمان، در مراحل متعددی باید انجام شود. البته در تمام مراحل بازسازی دکوراسیون ساختمان و طراحی آن، باید نکات بسیار مهمی را نیز رعایت کرد که نیازمند تیم و مجموعه‌ی حرفه‌ای و با تجربه‌ی آرین دکور می‌باشد. در واقع برای شروع این پروژه باید فاکتورهای بسیار مهمی را در نظر گرفت. این فاکتورها شامل طراحی داخلی دقیق ساختمان بر اساس سبک و سلیقه کارفرما، تعیین قسمت‌های ضروری جهت بازسازی، تعیین بودجه و هزینه مورد نیاز، ارزیابی تمامی موانع موجود، برنامه ریزی و در نهایت شروع پروژه بازسازی می‌باشد.

ارتباط با آرین دکور

مراحل بازسازی دکوراسیون داخلی

به طور کلی در مراحل اولیه بازسازی دکوراسیون، طراحی داخلی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. در این نوع طراحی، مهندس و متخصص طراح باید به مساحت ساختمان، ابعاد و محاسبات دقیق، فضای کافی، چیدمان، جایگذاری مناسب فضاهای عمومی و خصوصی، دسترسی راحت به فضاها، تخریب فضای غیر اصولی و اضافی و غیره توجه ویژه‌ای داشته باشد.پس از طراحی اصولی ساختمان، نوبت به تعیین هزینه و بودجه‌ی مورد نیاز می‌رسد.

بازسازی دکوراسیون داخلی

البته عوامل مختلفی مانند نوع مصالح، کیفیت آن‌ها، متراژ ساختمان و غیره روی این هزینه تاثیرگذار هستند. متخصص و مشاور باید به طور اصولی تمام جوانب را در نظر بگیرد و به صورت اقتصادی هزینه‌ها را برآورد کند. در واقع پس از تعیین هزینه‌ها و برآورد آن‌ها، وارد مرحله محکم سازی ساختمان از نظر ستون، دیوار و پنجره می‌باشد. به طور کلی هر گونه حذف یا اضافه کردن دیوار، ستون و افزایش ابعاد پنجره‌ها در این مرحله انجام می‌شود که در بخش بعدی به توضیح آن می‌پردازیم.

این مقاله را از دست ندهید: بازسازی خانه دو طبقه لوکس

بازسازی دکوراسیون منزل

همان‌طور که بیان کردیم در بازسازی دکوراسیون منزل، ستون‌ها و دیوارها نقش خاصی دارند. به طور کلی در مواقعی که وجود ستون ضروری است توصیه می‌شود ستون‌ها را در راه پله‌ها و در پذیرایی قرار داد.

تخریب نیز باید کاملا اصولی انجام شود تا بین فضاهای گوناگون ساختمان تناسب وجود داشته باشد. سپس، وارد مرحله طراحی سقف می‌شویم. در این مرحله با توجه به سلیقه کارفرما می‌توان از سقف‌های متفاوت مانند سقف کناف، دکوراتیو و فایبر گلاس استفاده کرد. البته بهتر است همراه با این نوع سقف‌ها از انواع نورپردازی‌های سقفی و ترکیبی نیز جهت ایجاد ظاهری جذاب استفاده شود.

بازسای و طراحی داخلی منزل

پس از بررسی تاسیسات، هرگونه تعویض و یا تعمیرات لازم انجام می‌شود. در این طراحی، باید به این نکته توجه کرد که اگر سن ساختمان بالاتر از 10 سال باشد، تمامی تاسیسات تعویض می‌شوند

مرحله بعد در بازسازی دکوراسیون، طراحی کف خانه و بازسازی آن است. در این بخش، کیفیت مصالح مورد استفاده بسیار مهم می‌باشد.  از نظر تیم و مجموعه آرین دکور در طراحی کف، باید عواملی مانند راحتی، ایمنی، سلیقه و هزینه مورد نیاز را نیز در نظر گرفت.

بازسازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

به طور کلی طراح و مهندس آرین دکور در بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان، به فضاهایی همچون آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی دقت ویژه‌ای دارد و به صورت اصولی و با توجه به استانداردهای لازم طراحی می‌کند. بازسازی آشپزخانه، از موارد بسیار مهم در طراحی و بازسازی است.

بازسازی آشپزخانه

این طراحی و بازسازی به دو صورت اساسی و سطحی انجام می‌شود. اگر این بازسازی از نوع سطحی باشد، کابینت‌ها، رنگ آن‌ها و کفپوش‌ها تعویض خواهند شد. ولی در بازسازی دکوراسیون اساسی آشپزخانه، تاسیسات و فضای داخلی آنجا نیز تغییر می‌کند. در زمان بازسازی آشپزخانه باید به متراژ ساختمان دقت کرد. به طور کلی حداقل مساحت آشپزخانه از 3.30 متر مربع تا 4.50 متر مربع متغیر است. البته این ابعاد بر اساس سلیقه کارفرما می‌تواند تغییر کند. در این فضا، عمق مورد نظر برای کابینت‌ها نیز 55 تا 60 سانتی‌متر در نظر گرفته شده است.

بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی پذیرایی

قسمت پذیرایی و اتاق خواب‌ها، فضاهای دیگری هستند که در بازسازی دکوراسیون داخلی به آن‌ها توجه می‌شود. البته این فضاها جزئیات کمتری دارند و بیشتر نوع نورپردازی، رنگ بندی دیوارها و سیستم‌های گرمایش و سرمایش بررسی خواهند شد. باید توجه کرد که هر رنگی برای هر فضایی مناسب نیست. در واقع برای بزرگ نشان دادن این فضاها بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کرد.

بازسازی و تغییر دکوراسیون پذیرایی

از فضاهای مهم دیگر، سرویس‌های بهداشتی هستند که طراحان به آن اهمیت زیادی می‌دهند. در طراحی این فضاها بهتر است به چیدمان داخلی آن‌ها نیز توجه کرد. در سرویس‌های کوچک، بهترین طراحی به این صورت است که می‌توان وان و دوش را با یکدیگر ترکیب کرد و در یک چهار گوشه قرار داد. روشویی نیز می‌تواند در یک چهار گوشه‌ی دیگر قرار بگیرد. از نظر پوشش دیوارها نیز برای فضاهای کوچک‌تر، بهتر است از کاشی‌های براق جهت روشن‌تر شدن فضا استفاده کرد.

ایده برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون هر خانه ای با گذشت زمان، کهنه و قدیمی می شود و این موقع است که طراحی و بازسازی دکوراسیون منزل به کمک ما می آید.

 این خانه مدرن و لوکس، ترکیبی دقیق و حساب شده از دو سبک معاصر و کلاسیک را به معرض نمایش گذاشته و بازسازی تغییر دکوراسیون آپارتمان به خوبی در آن صورت پذیرفته است . رنگ های زیبا، مواد مصرفی و اثاثیه سفارشی این خانه، همگی دست به دست هم داده و یک فضای باطراوت و پرنشاط به وجود آورده اند.

بازسازی و تغییر دکوراسیون آپارتمان

یکی از جذاب ترین ویژگی های طراحی این خانه، ترکیب لمینت و روکش های چوبی سفید در سرتاسر خانه است. چنین سطوحی، همیشه ظاهر جذاب و گرمی دارند، بسیار مقاوم بوده و نظافت و نگهداری از آن ها واقعا راحت است. رنگبندی این خانه از طوسی روشن، سفید براق و رنگ طبیعی چوب تشکیل شده که ترکیبی ظریف و جذاب به وجود آورده. در بعضی نقاط تاکیدی، از زرد خردلی هم استفاده شده که روح و گرمای خاصی به این رنگبندی می افزاید.

تغییر دکور آپارتمان

بازسازی و تغییر دکوراسیون

در طراحی اتاق خواب اصلی، از رنگ طوسی خنثی و بافت های ظریف استفاده شده که یک فضای آرام و ساکت به وجود آورده است. اما این اتاق از یک سری اثاثیه معاصر و چراغ های خاص هم برخوردار است که سرزندگی و نشاط را به این فضا هدیه داده اند.

بازسازی اتاق خواب

در بازسازی دکوراسیون یکی دیگر از اتاق خواب ها ترکیبی شاخص وجود دارد که در سرتاسر خانه شاهد آن هستیم. یک سازه چوبی بسیار جالب در این اتاق خواب دیده می شود که کل تختخواب و گوشه اتاق را در بر گرفته و این بخش از اتاق را به یک واحد دنج تبدیل کرده.

بازسازی و طراحی اتاق خواب

طراحی سرویس های بهداشتی و حمام، مدرن و کاربردی و کمی لوکس است. بازسازی و تغییر دکوراسیون آپارتمان ، با روشی منحصر به فرد و ظریف و کمی متمایل به سبک معاصر انجام شده که هویتی هنرمندانه به خانه بخشیده.

بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه

5/5 - (1 امتیاز)