طراحی دکوراسیون داخلی

هماهنگ‌سازی اجزای داخل خانه به شکلی که هم زیبایی بصری درون خانه چند برابر شود و هم از فضای داخلی خانه به شکل بهینه استفاده شود، دغدغه بسیاری از افراد، مخصوصا خانم‌ها است. این کار که به طراحی دکوراسیون داخلی مشهور است، به خصوص در خانه‌های آپارتمانی امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که به شکل مستقیم با روحیات و سلیقه افراد داخل خانه ارتباط دارد و در عین خال محدودیت‌های زیادی نیز به وجود آمده است. بنابراین نیاز به وجود افراد و موسسات مجربی که در این کار خبره باشند و فضای درون خانه را به بهترین شکل طراحی کنند، بیش از پیش حس می‌شود. طراحی دکوراسیون داخلی فقط محدود به چیدمان دکوراسیون خانه نیست و مراحل مختلفی را شامل می‌شود.

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در منطقه زعفرانیه و تجریش

اگر شما در منطقه های شمال تهران منزل دارید و می خواهید دکوراسیون داخلی آن را به یک شرکت طراحی دکوراسیون بسپارید، بهتر است دفتر آن در همان مناطق باشد. آرین پاراکس یکی از چند شرکت طراحی دکوراسیون داخلی در منطقه زعفرانیه و تجریش می باشد که   شما می توانید کار طراحی خود را به این شرکت بسپارید. شرکت‌های طراحی تمام مراحل بازسازی ساختمان را بر عهده می‌گیرند و از مرحله نقشه‌برداری تا پایان بازسازی و چیدمان در کنار صاحب کار خواهند بود. در ادامه به شرح وظایف و خدمات و ارائه شده توسط این شرکت‌ها می‌پردازیم.

بازسازی ساختمان تقریبا همه بناها اعم از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و تفریحی پس از مدتی دچار فرسودگی‌هایی می‌شوند و باید مورد مرمت و بازسازی قرار بگیرند. همچنین در بعضی از موارد نیز طراحی یک بنا به شکل درست و اصولی انجام نشده است. این بناها نیز یا خطرآفرین هستند و یا به شکلی ساخته شده‌اند که زندگی در آن‌ها با مشکلات بسیاری همراه است؛ در این موارد با بازسازی ساختمان و طراحی اصولی، ایمن و زیبا مشکل حل شده و نتیجه دلخواه حاصل می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی

خدمات بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

خدمات طراحی و بازسازی محدود به بازسازی بنا نیست و ممکن است از بازسازی کامل تا طراحی چیدمان داخلی خانه متفاوت باشد. در ادامه شرح این خدمات را مشاهده می‌کنید.

  • عقد قرارداد بازسازی و طراحی
  • نقشه کشی ساختمان
  • ارائه طرح‌های مختلف و نمونه کارها
  • طراحی در مدت زمان مشخص
  • دریافت تاییدیه از کارفرما و ارائه جزئیات خدمات ارائه شده

عقد قرارداد شفاف برای بازسازی و طراحی در اولین مرحله از همکاری با شرکت طراحی دکوراسیون داخلی، شرکت با بررسی‌های لازم در مورد ابعاد و موقعیت خانه، شرایط مختلف از جمله انتقال مصالح، تعداد نیروی کار لازم و … قرارداد کاملا مشخصی را برای کارفرما پیشنهاد می‌دهد. همچنین یکی دیگر از عوامل موثر در میزان هزینه‌ها و بندهای قرارداد، میزان خدماتی است که شرکت طراحی ارائه می‌دهد.

Decoration design

قرارداد طراحی دکوراسیون

بنابراین مجری طراحی و بازسازی منزل موظف است قرارداد شفافی را به کارفرما ارائه دهد. در این قرارداد بندهایی آورده می‌شود که عملیات توافق شده را به صورت صریح بیان می‌کند. این بندها شامل مواردی مانند بندهای زیر می‌شود:

  • مشخصات طرفین قرارداد
  • آدرس و مشخصات ساختمانی که بازسازی خواهد شد
  • موضوع قرارداد
  • مدت زمان توافق شده برای انجام بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان
  • نحوه پرداخت
  • تعهدات شرکت
  • ضمانت‌نامه حسن انجام کار
  • تعیین جرایم دیرکرد انجام کار
  • تعیین جزئیات حل اختلاف احتمالی بین طرفین
  • شرایط فسخ قرارداد
  • امضای طرفین قرارداد نقشه‌ برداری برای بازسازی ساختمان نقشه‌برداری و تعیین مختصات بنا برای شروع ساختمان‌سازی از ضروریات فعالیت‌های عمرانی به شمار می‌رود.

به عبارت دیگر نقشه‌ کشی ساختمان اساس همه پروژه‌های ساختمانی است؛ چرا که دریافت مجوزهای لازم، محاسبه و برآورد هزینه‌های لازم و عقد قرارداد پس از نقشه‌کشی انجام می‌شود. نقشه‌کشی هم برای پارتیشن‌بندی و تعیین فضاهای مختلف ساختمان به کار می‌رود و هم در طراحی دکوراسیون داخلی نیز نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی برای تعیین ویژگی‌های مختلف داخل ساختمان توسط طراح نقشه‌کش به کار می‌رود. امروزه برنامه‌های طراحی مختلفی وجود دارد که این امکان را به طراح می‌دهد که به شکل سه بعدی فضای درون ساختمان را طراحی کرده و به مشتری نشان دهند. ارائه طرح‌های پیشنهادی و نمونه‌کار

طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران

ارائه طرح‌های مختلف برای دکوراسیون داخلی

یکی از اصلی‌ترین وظایف شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی، ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای مختلف به صاحب کار است. هم در بازسازی بنا و هم در طراحی داخل ساختمان، شرکت طراح چند نمونه مختلف از طرح‌هایی که می‌توان بر روی بنا پیاده کرد را پیشنها می‌دهد. سپس با مشورت طرفین و بررسی مزایا و معایب همه طرح‌ها نسبت به یکدیگر، تصمیم نهایی گرفته می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای ارائه طرح‌های مختلف، ارائه نمونه کارهایی است که شرکت طراح قبلا کار کرده است.

صاحب کار با مشاهده کارهای قبلی شرکت هم با کیفیت کارهای آن آشنا می‌شود و هم مدل‌های مختلفی را که برای بازسازی خانه می‌توان در نظر گرفت، مشاهده می‌کند. لازم به ذکر است که بعضی از شرکت‌ها مدل‌ها و طرح‌های متفاوتی را با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، طراحی کرده و در اختیار مشتری قرار می‌دهند. البته این کار با دریافت هزینه بیشتر انجام می‌شود، اما ویژگی بسیار جذابی است که امکان تفکر بیشتر و انتخاب بهتر را به صاحب کار می‌دهد.

تماس با آرین دکور

تعیین زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین جنبه‌های عقد قرارداد در هر زمینه کاری، مشخص کردن مدت زمان تحویل پروژه است. این مورد برای همه کارفرماها مهم است که مدت زمان لازم برای تحویل سفارش خود را بدانند و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند. بر همین اساس، شرکت‌های طراح دکوراسیون داخلی نیز با برآورد تمام کارهایی که قرار است انجام دهند و همچنین با در نظر گرفتن شرایط پیش‌بینی نشده، مدت زمان لازم برای انجام پروژه طراحی و بازسازی را محاسبه کرده و در قرارداد ذکر می‌کنند.

پس از تعیین مدت زمان بازسازی و طراحی، شرکت مجری موظف است که در زمان توافق شده پروژه را تکمیل به کارفرما تحویل دهد. دریافت تاییدیه از کارفرما و ارائه جزئیات پس از آن‌که ساختمان توسط طراح بررسی و هزینه‌ها و مدت زمان لازم برای انجام طراحی دکوراسیون داخلی مشخص شد، و بعد از آن‌که طرح مورد نظر ما بین دو طرف به صورت توافقی انتخاب شد، در نهایت شرکت مسئول باید از صاحب کار به صورت کتبی و در قالب قرارداد برای شروع کار تاییدیه دریافت کند. بعد از دریافت تاییدیه و ذکر تمام جزئیات مورد توافق، شرکت طراح شروع به کار خواهد کرد.

طراحی داخلی و بازسازی خانه در شمال تهران

چرا طراحی دکوراسیون داخلی مهم است؟

پس از اینکه با خدمات و وظایف شرکت‌های طراحی آشنا شدیم، حال به این مساله می‌پردازیم که چرا طراحی دکوراسیون داخلی مهم است؟ توجه داشته باشید که بازسازی منزل و بناهای دیگر و طراحی داخلی آن یک علم محسوب می‌شود؛ به این معنی که اصولی وجود دارد که با رعایت آن‌ها در امر طراحی ساختمان‌های مختلف، سود بیشتری نیز از آن بنا دریافت خواهد شد. حال این سود می‌تواند زیبایی بصری و مسائل روانشناختی در درون منزل باشد و یا زیبایی و جذب مشتری در مکان‌های تجاری.

زیبایی بصری و آرامش بیشتر با طراحی اصولی دکوراسیون داخلی ساختمان

طراحی اصولی در داخل ساختمان‌های اداری موجب می‌شود که فضای آرامش‌بخش و زیباتری پدید آید که کارمندان در آن احساس آرامش می‌کنند و به این ترتیب راندمان کاری آن‌ها بالاتر رود. در درون منزل نیز این امر موجب آسایش بیشتر و همچنین جذابیت بیشتر می‌شود که می‌تواند در روحیه افراد درون منزل تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در درون بیمارستان‌ها و مطب پزشکان، طراحی دکوراسیون داخلی به شکلی اصولی و آرامش‌بخش موجب می‌شود که هم فضای درون این مکان‌ها کاربردی‌تر شود و هم محیط آرام‌تری برای بیماران پدید آید. همچنین کادر درمان نیز با آرامش و آرامش روان بیشتری به کار خود ادامه می‌دهند.

طراحی دکوراسیون

سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی

در این بخش به بررسی سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید و می‌خواهید فضای داخلی خانه را به شکل اصولی طراحی کنید، می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را از آرین دکور بخواهید. در زیر نمونه‌هایی از انواع طراحی‌ها را مشاهده می‌کنید.

به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود هستید ؟ آرین دکور با بیش از ده سال سابقه طراحی و بازسازی در کنار شماست

سبک مدرن طراحی منزل این نوع طراحی بیشتر شامل خطوط و اشکال ساده می‌شود. در طراحی مدرن رنگ‌های ساده به کار گرفته می‌شود و چیدمان و طرح دیوارها به شکلی طراحی می‌شود که اشکال ساده و منظم پدید آید. هرچه فضای داخلی خانه خلوت‌تر و ساده‌تر باشد، طراحی مدرن جلوه‌های خود را بیشتر نشان می‌دهد. طراحی امروزی داخل خانه طراحی امروزی دکوراسیون داخل خانه در سبک امروزی، دنیای مد و طراحی بیشتر جاوه‌های خود را نشان می‌دهد. انعطاف پذیری طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی بیشتر است و شکل‌هایی با انحنای بیشتر و ترکیب رنگ‌های بیشتر در این نوع طراحی به کار می‌رود.

طراحی داخلی منزل

طراحی مینیمال دکوراسیون داخلی

شاید بتوان گفت که مشخصه اصلی طراحی مینیمال استفاده از رنگ سفید به عنوان زمینه اصلی طراحی است. از لحاظ سادگی این سبک به طراحی نوع کلاسیک شباهت دارد. در طراحی مینیمال استفاده از دکوراسیون کم و ایجاد فضاهای خالی بیشتر توصیه می‌شود. بیشتر شدن فضای خالی برای کسانی که به دنبال آرامش هستند اهمیت زیادی دارد.

سبک طراحی داخلی دکوراسیون روستیک

این سبک در واقع الهام گرفته شده از مدل‌های قدیمی و روستایی است که به شکل امروزی بازسازی شده است. در سبک روستیک از چوب و سنگ در طراحی‌های درون خانه استفاده می‌شود. همچنین استفاده از اشیای قدیمی و حتی کهنه در این سبک اصیل بودن فضای درون خانه را بیشتر به رخ می‌کشد. بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی در نهایت توصیه می‌شود که برای بازسازی منازل قدیمی خود و یا دکوراسیون داخلی ساختمان‌های مسکونی، اداری و فروشگاهی خود با شرکت‌های معتبر همکاری نمایید.

در نظر داشته باشید که تغییر دکوراسیون و طراحی داخل خانه هم زمان‌بر است و هم هزینه زیادی برای شما به همراه دارد؛ بنابراین سعی کنید در انتخاب شرکت طراحی نهایت دقت را به کار بگیرید. آرین دکور با سباقه درخشان در طراحی دکوراسیون داخلی و خدمات بازسازی، آماده همکاری با شماست تا منازل و ساختمان‌های شما را به آنچه که آرزوی آن را دارید تبدیل کند.

 

4.7/5 - (24 امتیاز)