رویاپردازی درباره بازسازی و نوسازی خانه کار مفرحی است، اما وقتی قرار باشد پولی که به سختی به دست آوردید را برای این نوسازی ها خرج کنید اولویت بندی مشکل می شود.  دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه ، فرش جدید بخرید یا کاناپه جدید؟ دیوارها را رنگ کنید، تلویزیون را عوض کنید یا یک دیوار با تورفتگی های مخصوص نصب لوازم صوتی و تصویری بسازید؟ به جای کلافه شدن از اینکه نمی توانید همه این کارها را یک جا انجام بدهید، به برنامه ریزی و نقشه ای فکر کنید که برای طراحی اتاق کشیده و به مرور زمان آن را اجرا می کنید. ایده ها و راهکارهایی که امروز در اختیار شما می گذاریم با هر میزان بودجه ای قابل اجرا هستند. چه بودجه صد دلاری، چه ده هزار دلاری.

بودجه صد دلاری: اتاق را خلوت کنید. جای مبلمان را عوض کنید و یک دیوار را به عنوان دیوار تاکیدی رنگ بزنید. جمع و جور کردن اتاق هیچ هزینه ای ندارد! و فضا را به سرعت پرنور و دلباز می کند. جابجایی وسایل و مبلمان هم همینطور. اگر کاناپه شما به دیوار چسبیده، آن را از دیوار دور کرده و به سمت مرکز اتاق بکشید. البته اگر فضای کافی برای این کار دارید. یک رنگ مناسب انتخاب کرده و آن را روی یکی از دیوارهای تاکیدی امتحان کنید. اگر بودجه کافی دارید همه دیوارها را رنگ کنید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه
بودجه دویست دلاری ( دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه ) : اتاق را خلوت کنید، نقاشی کنید، سپس تعدادی گلدان و اثر هنری به اتاق اضافه کنید. وجود چند اثر هنری و گیاهانی مانند درخت برگ انجیری که در زیر می بینید، طراوت و روح خاصی به فضا می بخشند. چندین گلدان کوچک و مقرون به صرفه و یک اثر هنری محبوب خود را انتخاب و به دکور اتاق اضافه کنید. اگر ته بودجه هنوز چیزی باقی مانده، کپی یک نقاشی معروف یا یک عکس کمیاب، یا تعدادی از عکس های خانوادگی های خود را قاب کرده و به دیوار بزنید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه
بودجه پانصد دلاری: می توانید همه موارد بالا را انجام بدهید و با بودجه اضافه ای که دارید به فکر پارچه و منسوجات باشید. یک پتو روی صندلی دسته دار بیاندازید، و کاناپه خود را با کوسن پر کنید. اگر ته مانده بودجه اجازه میدهد به فکر تعویض پرده ها هم باشید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه

این مقاله را از دست ندهید: دکوراسیون خانه اجاره ای

بودجه ششصد و پنجاه دلاری: همه موارد بالا به علاوه نورپردازی جدید. نورپردازی خوب، حس و حال جدیدی را به ما منتقل کرده و فضا را برایمان گرم و صمیمی میکند. اگر یک چراغ آویز سقفی دارید، کلید آن را به حالت تنظیم کننده دربیاورید. این تغییر کم هزینه و راحت، تاثیر به سزایی در ظاهر و فضای اتاق دارد. اگر این چراغ نور مورد نیاز شما را تامین نمی کند نیازی نیست لامپ های روشن تر بخرید. به جای این کار، یک چراغ دیگر به اتاق اضافه کنید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه
بودجه هزار دلاری: به غیر از همه موارد بالا می توانید یکی از صندلی های قدیمی خود را هم عوض کنید. اگر از طراحی صندلی خود راضی هستید و بدنه آن کاملا سالم است، کافیست روکش یا پیراهن آن را عوض کنید. بی نهایت رنگ و پارچه برای این کار وجود دارد. در دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه  باید بدانید که این کار لزوما کم هزینه تر از خرید یک صندلی جدید نیست.

اگر در نحوه چیدمان مبلمان در خانه کوچک خود ناراضی هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه
بودجه هزار و پانصد دلاری: خبر خوب! یک فرش یا قالی هم به موارد بالا اضافه شد. یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد در دکوراسیون اتاق نشیمن مرتکب می شوند، استفاده از قالی بسیار کوچک است. یک قالی بزرگ فضا را دلباز کرده و آن را بزرگ تر نشان میدهد. اگر یک قالی کوچک دارید که دوستش دارید، می توانید زیر آن یک زیرانداز بزرگ تر و ارزان که جنس طبیعی دارد بیاندازید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه
بودجه سه هزار دلاری: کاناپه جدید، به اندازه یک قالی جدید فضای نشیمن شما را تغییر میدهد. البته یک راهکار پر هزینه هم محسوب می شود. کاناپه باکیفیت عمر بیشتری دارد پس گران ترین و مرغوب ترین جنسی که می توانید را تهیه کنید. در دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه  اگر در خانه فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارید، بهتر است کاناپه خود را با یک رومبلی تیره از جنس ضدلکه بپوشانید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه

بودجه پنج هزار دلاری: وقتی از کاناپه و قالی جدید خود آسوده خاطر شدید، وقت رسیدگی به سیستم صوتی و تصویری است. یک میز تلویزیون براق جدید، یا یک میز قدیمی قرون وسطی، و در صورت امکان یک تلویزیون یا سیستم صوتی جدید، نشیمن شما را کاملا متحول میکند. اما اگر از وضعیت فعلی لوازم برقی و الکترونیکی خود راضی هستید، می توانید بودجه اضافی را صرف خرید یک میز عسلی جدید و چند گلدان زیبا کنید.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه
بودجه ده هزار دلاری: خلوت کردن اتاق، نقاشی، گل و گیاه، آثار هنری، منسوجات، نورپردازی، صندلی، قالی، کاناپه، سیستم صوتی و تصویری، و حالا… تنها چیزی که می ماند شروع یک پروژه بزرگ تر است. مثل ساخت دیواری که تورفتگی مخصوص نصب وسایل صوتی و تصویری دارد، پرداخت مجدد کفپوش ها یا بازسازی شومینه.

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه

دیزاین اتاق نشیمن با کمترین بودجه

5/5 - (1 امتیاز)