خیلی از روز ها بعد از یک روز سخت کاری علاقه دارید یگ گوشه دنج را برای نوشیدن قهوه پیدا کنید. به همین خاطر در نزدیکی کار خود یک کافه تریا زیبا پیدا میکنید که بتوانید زمانی را برای استراحت در آن سپری کنید. امروزه مردم به طراحی داخلی کافه تریا اهمیت بسیاری دارد.

کافه تریا معمولا فضای کوچکتری نسبت به کافی شاپ ها دارند. در واقع کافه تریا حالت بوفه ای شکل دارد. همچنین، تعداد پرسنل کمتری در کافه تریا ها نسبت به کافی شاپ های بزرگ نیاز است. کافه تریا معمولا در فضاهای عمومی مانند مجتمع های تجاری، بیمارستان ها، فرودگاه، پاساژ و … قرار دارند.

اهمیت طراحی داخلی کافه تریا

اگر قصد دارید یک کافه تریا در مکان عمومی داشته باشید، باید علاوه بر کیفیت مناسب محصولات، حتما به طراحی داخلی کافه تریا خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید. طراحی داخلی کافه در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد. اگر طراحی داخلی این مکان زیبا و اصولی باشد و مشتری حس خوبی از کافه دریافت کند، ناخودآگاه علاقه بیشتری  به گذراندن وقت در کافه شما خواهد داشت و میتواند به مشتری دائم و وفادار شما تبدیل شود. برای این کار باید از یک شرکت معتبر که بتواند ایده های خلاقانه و نو برای طراحی داخلی کافه تریا بکار ببرد، کمک بگیرید. شرکت آرین دکور با سال ها تجربه در این زمینه میتواند یک طراحی منحصر به فرد و زیبا برای شما انجام دهند.

تماس با شرکت آرین دکور

دکور کافه تریا با چوب

امروزه طراحی های متفاوتی برای کافه ها انجام می شود. در زمان انتخاب سبک طراحی داخلی کافه تریا، باید سعی کنید سبکی را انتخاب کنید که مورد استقبال مردم قرار بگیرد و به آن علاقه داشته باشند. سبک روستیک برای کافه ها بسیار مناسب است و مردم از این فضا حس مثبتی دریافت می کنند.

در سبک روستیک معمولا از رنگ های خنثی مانند کرم و قهوه ای استفاده میشود. همچنین چوب یکی از عناصر اصلی این سبک است. شما میتوانید با توجه به سلیقه خود از انواع مختلف چوب ها با رنگ های متنفاوت برای طراحی داخلی کافه تریا استفاده کنید. اگر قصد دارید دکور کافه تریا با چوب را انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنم از گیاهان طبیعی و سرسبز نیز در طراحی استفاده کنید تا یک فضای فوق العاده ایجاد شود.

طراحی کافه تریا با چوب

نکات طراحی کافه تریا

ایده و نکات بسیاری برای طراحی داخلی کافه تریا وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • در طراحی داخلی کافه، حتما به نورپردازی آن توجه داشته باشید. اگر طراحی داخلی کافه شما شیک و زیبا باشد ولی نورپردازی مناسبی نداشته باشد، دکور و طراحی آن نیز زیاد به چشم نمی آید و برای مشتری ها جذاب نخواهد بود.
  • سعی کنید میزها، مبلمان یا صندلی کافه تریا شما با کیفیت و درجه یک باشند. زیرا افراد بسیاری قرار است از آن استفاده کنند.
  • علاوه بر هزینه ای که برای طراحی کافه به منظور جذب مشتری انجام میدهید، به کیفیت محصولات نیز اهمیت بدهید و سعی کنید از کیفیت قهوه و سایر محصولاتی که به مشتری میدهید مطمئن باشید.
  • به تمیزی و بهداشت کافه خود اهمیت دهید. رعایت کردن بهداشت در کافه باعث اعتماد بیشتر مشتریان می شود. همچنین عدم رعایت بهداشت ممکن است باعث جریمه های مالی و گاهی تعطیلی کسب و کار شما بشود.

طراحی کافی شاپ به سبک ایتالیایی

کافی شاپ مدرنی که امروز با آن آشنا می شوید به تازگی تاسیس شده و طراحی آن با الهام گرفتن از سفر به ایتالیا و اندونزی صورت گرفته. طراح، این کافی شاپ را برای همسرش که عاشق سفر به جنوب ایتالیا و اندونزی می باشد ساخته. این طراح از زیبایی های دو کشور الهام گرفت و کافی شاپی راه انداخت که ترکیبی از عناصر طراحی کافی شاپ به سبک ایتالیایی و اندونزی دو کشور باشد.

طراحی کافی شاپ به سبک ایتالیایی

در طراحی این کافی شاپ  روی دیوارهای سفید آن، عناصر ساخته شده از چوب بامبو به چشم می خورد که فضایی آرامش بخش و مدرن به وجود آورده اند. در ابتدای ساختمان، یک اتاق شیشه ای نیمه خصوصی قرار دارد که با تعدادی کاناپه و میز دکور شده. یکی از دیوارهای این اتاق، پنجره های زمین تا سقف کافی شاپ است که چشم انداز خیابان را به نمایش می گذارد.

طراحی داخلی مینیمال و زیبا
فضای داخلی کافی شاپ باریک است، به همین خاطر پیشخوان در یک طرف قرار گرفته و از قفسه های جلوباز، یخچال و یک کابینت برای قرار دادن دستگاه قهوه ساز برخوردار می باشد.در طراحی داخلی کافه تریا، پشت قفسه ها چراغ های مخفی نصب شده که یک گوشه آن را روشن می کنند، برای نمایش مجسمه هنری هم از نورپردازی مخصوص استفاده شده.

طراحی مدرن کافی شاپ به سبک ایتالیایی
درست در کنار دیوارِ روبروی پیشخوان، تعدادی میز و صندلی مخصوص مشتری چیده شده. پارتیشن و پرده های سفید، این میز و صندلی ها را از هم جدا می کنند. با کشیدن پرده ها، مشتری از فضایی تقریبا خصوصی بهره مند می شود.

دکوراسیون کافی شاپ ساده و شیک

هرچه به انتهای کافی شاپ نزدیک تر شوید، فضا تاریک تر می شود چون نور طبیعی چندانی نمی تابد. برای مبارزه با این وضعیت، طراح تعدادی چراغ با حباب های حصیری نصب کرده تا فضا پرنور شده و مشتری به انتهای مغازه جذب شود.

نورپردازی جذاب در کافی شاپ

این مقاله را از دست ندهید: طراحی دکور فروشگاه پوشاک

نمونه طراحی کافه تریا

این طراحی داخلی کافه تریا طوری دیزاین شده تا مشتری های داخل و بیرون از مغازه به راحتی یکدیگر را ببینند و باهم ارتباط برقرار کنند.

طراحی داخلی کافه تریا
در این طراحی داخلی کافه تریا از مواد و مصالح گرم و زیبا استفاده شده. طراح سعی کرده با تاکید بر ارتباطی که بین داخل و خارج فروشگاه برقرار است، این گوشه از خیابان را با یک مکان دنج و سرگرم کننده تبدیل کند.

طراحی داخلی کافه تریا
ورودی کافه، 120 سانتیمتر عقب نشینی دارد. با قرار دادن تعدادی صندلی، این فضای اضافه به یک محوطه سرباز تبدیل شده که همچنان بخشی از کافه محسوب می شود.

طراحی کافه تریا
چهارچوب های مشکی، با سازه های چوبی و اِلِمان های سفیدی که در داخل کافه به کار رفته در تضاد هستند.

دکوراسیون کافه تریا
داخل کافی شاپ، تعداد زیادی میز و صندلی وجود دارد. از تخته گچی برای معرفی هنرمندان جدید یا اطلاعیه های کافه استفاده می شود.

دکوراسیون شیک کافه تریا
دومین سِت میز و صندلی، در قسمت انتهایی کافه قرار دارد. این بخش، رو به خیابان باز می شود.

دکور کافه تریا

تعدادی از صندلی و نیمکت های داخل کافه، به صورت توکار ساخته شده. این کار، ظاهر دنج و آرامش بخشی به محیط می دهد. در فصل تابستان، پنجره ها باز شده و مشتری ها می توانند روی طاقچه پنجره ای که رو به خیابان است بنشینند و با مشتریان بیرون کافه، گفتمان کنند.

طراحی معماری کافی شاپ

طراحی داخلی کافه تریا با آهن و بتن

تا حالا توی یک بیل همبرگر خوردید؟ این نوع اتفاقات فقط در رستوران های خاص رخ میدهد. این کافه، داخل زیرزمین ساختمانی قرار دارد که بیش از یک قرن قدمت دارد. طراحان، کاری کردند که طراحی داخلی کافه تریا با آهن و بتن با نام و استراتژی های ارتباطیِ آن همخوانی داشته باشد.

طراحی کافه با آهن و بتن طراحی داخلی رستوران فست فود با آهن و بتن
همه وسایل، لوازم و قطعاتی که در تصاویر می بینید، به صورت آماده از کارگاه یک ساختمان استخراج شدند. اعم از: ستون های حائلی که به صورت پارتیشن درآمده، تخته های چوبی که به عنوان میز و صندلی به کار رفته، لوله های گالوانیزه فلزی که در ساخت چراغ و میزها استفاده شدند، و بلوک های مشبک سیمانی که روی دیوارها را پوشاندند. در این طراحی داخلی کافه تریا با آهن و بتن، همه این مصالح و مواد با توجه به نوع غذای رستوران انتخاب شدند، غذاهای ساده با نحوه سِرو عجیب و غریب.

دکوراسیون کافی شاپ با آهن و بتن دیزاین رستوران با آهن و بتن

جمع بندی

اگر بودجه کمی برای تاسیس کافی شاپ های بزرگ را دارید به شما پیشنهاد میکنم در یک فضای عمومی که رفت و آمد زیاد است یک کافه تریا جذاب ایجاد کنید. برای کافی تریا به فضا و تعداد پرسنل کمتری  احتیاج است. از این رو، به هزینه کمتری برای این کار نیاز دارید. اگر طراحی داخلی کافه شما درجه یک و زیبا انجام شود فضای به یاد ماندنی و جذابی را برای مشتریان ایجاد میکند و آنها دوباره به کافه تریا شما مراجعه میکنند. پس از اهمیت طراحی داخلی کافه تریا غافل نشوید.

4.8/5 - (5 امتیاز)