“ده نکته مهم در بازسازی خانه جهت فروش”

 در راستای بازسازی خانه جهت فروش هرکسی، عقیده خود را دارد. هرچه باشد، ما سازندگان متعصبی هستیم. خوشبختانه می توانیم این ده نکته مهم درباره پروژه های بازسازی منزل و فروش آن را در اختیار شما بگذاریم. مهم ترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که روی هر بخشی که تمرکز می کنید، بودجه بازسازی باید براساس قیمت کل خانه تنظیم شود. به طور مثال اگر در محله شما قیمت خانه ها متوسط است، دلیلی ندارد یک آشپزخانه خیلی مجهز یا شومینه بیرونی لوکس بسازید.
1-به نمای ساختمان توجه کنید.
نمای ساختمان یک عبارت محبوب است. نمی توان انکار کرد که نمای بیرونی و ظاهر یک خانه در بازسازی خانه جهت فروش آن تاثیر به سزایی دارد. درخت های حجیم را هرس کنید، دستی به سر و روی گیاهان قدیمی و کهنه از جمله چمن بکشید تا ملک شما خوش رنگ و لعاب و بزرگ تر به نظر برسد.
همچنین می توانید کمی هزینه کنید و تَرَک راه ماشین رو را تعمیر کنید، پیاده روی قدیمی را عریض تر و نو کنید، محل پارک ماشین خارج از محوطه خیابان بسازید یا ایوان جلویی را کمی بزرگ تر کنید. آیا حصار فلزی نیاز به رنگ یا تعویض دارد؟ درب گاراژ و ورودی یا صندوق پستی چطور؟ حتی داشتن پلاک جدیدی که شکل و سبک آن با معماری خانه هماهنگ باشد هم به احیای نمای ساختمان کمک می کند.


2- آشپزخانه را بازسازی کنید.
به نظر خیلی از مردم، آشپزخانه قلب خانه است. پس نوسازی ظاهر آن در قیمت فروش خانه تاثیر زیادی دارد. البته شاید صاحبان بعدی خانه بخواهند روی آشپزخانه کار زیادی انجام بدهند پس قبل از بازسازی کل آن، کمی تامل کنید. شاید بهتر باشد فقط رویه کابینت، دسته و دستگیره ها، شیر آب و کاشی پشت اجاق گاز را عوض کنید. می توانید کمی اضافه کاری کنید و یک تصفیه آب، سطل زباله توکار، چراغ آویز سقفی یا چراغ های صنعتی نصب کنید. کابینت آشپزخانه های معاصر معمولا دو یا سه رنگ متفاوت دارند پس کابینت های موجود را با رنگ های جدید و متفاوتی که مکمل یکدیگر هستند، متحول کنید.

بازسازی خانه جهت فروش
3- حمام و توالت را نوسازی کنید.
این روزها داشتن حمام و توالت دوم تقریبا ضروری است. پس یافتن فضای مناسب برای این کار در دستور کار همه پیمانکارهای زرنگ و امروزی قرار گرفته زیرا در بازسازی خانه جهت فروش تاثیر بسزایی دارد. تقریبا هیچ یک از خریداران جدید انتظار مواجهه با چنین موضوعی را ندارند. با این حال تصور نکنید باید هزینه زیادی بابت لوله و اتصالات جدید صرف کنید. محصولات زیادی به بازار آمده که برای افراد با بودجه های متوسط ساخته شده.
اقداماتی برای صرفه جویی در مصرف آب :
این اقدامات عبارت هستند از شیر آب مطمئن، اتصالات دوش حمام و توالت. این تغییرات، خریداران جدیدی که کمی اقتصادی هستند را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر بخواهید به جای تعویض کلیه لوازم و قطعات حمام، همان حمام موجود را کمی نو نوار کنید می توانید یک کشوی جدید نصب کنید (یا یک کشوی قدیمی را برای این کار استفاده کنید)، دوغاب جدید بریزید، دستگیره درب و کشوها را عوض کنید، حتی کاسه توالت را هم عوض کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی

4- به حداکثر رساندن فضای نگهداری.
این مساله برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است پس از هر گوشه و کناری که خالی می بینید در این راه استفاده کنید. در خانه های کوچک این موضوع ضروری محسوب می شود. یادتان باشد که قفسه و کابینت ها نباید همیشه روی زمین قرار بگیرند و فضا را اشغال کنند. آیا در ارتفاع بالاتر جای کافی برای قفسه کتاب یا کابینت وجود دارد؟

5- کفپوش مناسب انتخاب کنید.
کفپوش، یکی از مهم ترین ویژگی های یک خانه محسوب می شود. مشاوران املاک حرفه ای به شما توصیه می کنند که روی این مورد برای بازسازی خانه جهت فروش، سرمایه گذاری اساسی بکنید. اگر نصب چنین کفپوشی در بودجه شما نمی گنجد، همان کفپوش چوبی قدیمی را سنباده و پولیش کنید و شستشوی فرش ها را به قالیشویی بسپارید. اگر وینیل و مشمع کف خانه در وضعیت بدی قرار دارد و عمر خود را کرده، دلیلی برای نگهداری آن ها وجود ندارد. گاهی کف خانه با تخته خرده چوب پوشیده شده و از پس خرید کفپوش جدید برنمی آیید، آن را رنگ کنید و با قالی های زیبا بپوشانید.

6- محوطه بیرون را فراموش نکنید.
اتصال فضای داخل خانه به باغ بیرونی با یک ایوان یا تراس دلباز، ارزش مادی خانه را بالا می برد. اگر طاقی وجود داشته باشد که این فضا را درمقابل نور آفتاب و باران محافظت کند، جذاب تر هم می شود. می توانید نشیمنی تعبیه کنید که همزمان نقش کشو یا گنجه را هم ایفا می کند، دیوارهای خوش ساختی که حریم خصوصی را نسبت به محیط اطراف و همسایه ها حفظ می کند بسیار کاربردی است. این دیوارها همچنین از عبور باد جلوگیری کرده و فضاهایی مثل محل شستشو و سطل زباله را مخفی نگه می دارد. عناصر تزئینی چشم انداز و منظره مثل جکوزی، تجهیزات پیچیده فواره آب، شومینه بیرونی و اجاق پیتزا را فراموش کنید چون این موارد به سلیقه شخصی بستگی دارند و برای فروش خانه، ارزش سرمایه گذاری را ندارند.
7- تعمیر و نگهداری خانه.
یک آشپزخانه مجهز و زیبا باعث نمی شود افراد متوجه ایراداتی از قبیل راه آب زنگ زده، پنجره های سوراخ یا شیر آبی که چکه می کند نشوند. خانه هایی که نشان می دهند به نحو احسن از آن ها نگهداری شده، به راحتی فروش می روند. شاید شما متوجه فرورفتگی دیوار نشوید، اما خریدار می شود و همین موضوع باعث می شود به این فکر بیافتد که این خانه چه ایرادات دیگری دارد. تعمیرات جزئی هزینه زیادی ندارد اما روغن کاری درب و پنجره یا تعویض کاشی از بین رفته، تاثیر به سزایی در بازسازی خانه جهت فروش دارد.
8- فضا ایجاد کنید.
خانه های بزرگ و دلباز همیشه متقاضیان بیشتری دارند. بعضی اوقات تنها با از بین بردن یک دیوار غیرحامل می توان فضایی وسیع و دلباز ایجاد کرد، به خصوص در خانه و آپارتمان های کوچک. اما هزینه تخریب دیوار حامل را باید از سازنده بپرسید چون این کار معمولا گران تمام می شود، به علاوه که برای این کار نیاز به مجوز ساخت و ساز خواهید داشت.
اگر در آشپزخانه فضای نگهداری زیادی دارید، جزیره را از بین ببرید تا این اتاق به دیگر فضاهای خانه متصل شود. یا یک جزیره قابل حمل جایگزین آن کنید. اگر تمایل به ساخت اتاق خواب دیگری دارید، بخش های موجود خانه را به دقت بررسی کنید مثل اتاق خواب اصلی، کمد دیواری، اتاق آبگرمکن، اتاق لباسشویی یا راهرو، تا ببینید که می توانید بدون تخریب دیوار حامل فضای مورد نظر را به دست بیاورید یا نه. از گوشه و کنار آشپزخانه یا نشیمن هم می توان به عنوان جای مطالعه یا فضای کار استفاده کرد.

9- نورپردازی مناسب تعبیه کنید.
بخش زیادی از جذابیت یک خانه، به نورپردازی آن بستگی دارد. اگر خانه تان تاریک است، گزینه های پر هزینه ای مثل اضافه کردن پنجره و پنجره سقفی را هم در اختیار دارید. اگر چشم انداز زیبایی داشته باشید، شاید به هزینه اش بیارزد که یک پنجره را جابجا کنید و از منظره نهایت استفاده را ببرید. خیلی صاحبخانه ها به جای پنجره سقفی، از گزینه ارزان تری استفاده می کنند به نام حفره سقفی. حفره ای که نور را به صورت لوله ای به پایین می فرستد. داشتن کلید برق درجه ای، نور مصنوعی را براساس سلیقه شما تنظیم می کند. چراغ های کلی به اتاق های نشیمن حال و هوای معاصر می دهند. برای به روز رسانی نورپردازی خانه، چراغ های کم مصرف LED متنوعی هم وجود دارد.
10- به مصرف انرژی توجه کنید.
با رشد روز افزون مبلغ برق، به روز رسانی تجهیزات بهینه سازی مصرف انرژی در یک خانه، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست محیطی تاثیر مثبتی روی خریداران بالقوه خواهد داشت. در دیوار، کف زمین و سقف عایق بندی های لازم را انجام بدهید و یک پمپ حرارتی نصب کنید. اگر در محله پر سر و صدا یا منطقه سردسیری زندگی می کنید، بد نیست به دو جداره کردن پنجره ها هم فکر کنید.

5/5 - (2 امتیاز)